رایزنی فدراسیون فوتبال با فیفا برای استفاده از VAR در دربی


رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، در حال مذاکرات با فیفا به‌منظور بهره‌مندی از سیستم کمک‌داور ویدیویی یا همان VAR در دربی 102 بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرار دارد. این تصمیم به منظور بهبود داوری و افزایش عدالت در این دیدار مهم اتخاذ شده است.

تأیید فیفا شرط لازم برای استفاده از VAR

از سوی برخی مسئولان اعلام شده بود که امکان استفاده از سیستم VAR در این دربی وجود ندارد؛ اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که رئیس فدراسیون فوتبال در تلاش است تا این موانع را برطرف کند. در صورت تأیید فیفا، این سیستم جهت بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن در داوری در مسابقات داخلی فعال خواهد شد.

آموزش داوران برای استفاده از VAR

تأیید فیفا به معنای امکان حضور 6 داور ایرانی که دوره آموزشی استفاده از VAR را گذرانده‌اند در دربی است. این داوران شامل بیژن حیدری، وحید کاظمی، پیام حیدری، حسن اکرمی، مرتضی منصوریان و امیر عرب براقی هستند.

آمادگی داوران برای حضور در اتاق کمک‌داور ویدیویی

در صورت تأیید فیفا، داوران چهارم و داوران مستقر در اتاق کمک‌داور ویدیویی نیز از بین داوران آموزش‌دیده انتخاب و آماده حضور در این اتاق برای افزایش دقت داوری خواهند بود. این اقدامات به‌منظور اجرای عدالت در دیدارهای آینده در فوتبال ایران انجام می‌شود.

تغییرات مثبت در داوری با VAR

با اجرای موفق سیستم VAR، انتظار می‌رود کیفیت داوری و دقت در تصمیم‌گیری‌ها افزایش یابد. این تغییرات نه تنها برای بازیکنان و تیم‌ها بلکه برای هواداران نیز تجربه بهتری از مسابقات فوتبال به ارمغان خواهد آورد.

پیش‌بینی برگزاری مسابقه با داوری بهینه با VAR

اگر مذاکرات با فیفا به نتیجه برسد و این سیستم در دربی 102 اعمال شود، امکان داشته باشد که تجربه متفاوتی از یک دربی فوتبال را با داوری بهینه و استفاده از تکنولوژی مدرن داشته باشیم.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *