رونمایی از ۲ موشک جدید ‌در نیروی زمینی ارتش

در حاشیه بازدید از گروه 840 موشکی شهید کبریایی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، اعلام کرد که نیروی زمینی ارتش در جهت تأمین خودکفایی تسلیحات، طرح “لبیک۲” را اجرایی کرده است. او افزود که در مسیر افزایش توان رزم و تأمین امنیت کشور، دو نوع موشک جدید تا پایان سال رونمایی خواهند شد.

حیدری تأکید کرد: “لبیک۲” با تصویب امام خامنه‌ای و پیگیری ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش، به منظور خودکفایی و بومی‌سازی توفیقات بزرگی را کسب کرده است. وی اظهار کرد که در راستای توسعه یگان‌های موشکی، پنج گروه موشکی در پنج نقطه حساس کشور مستقر خواهند شد.

در مورد مشخصات موشک‌های جدید، حیدری اعلام کرد: این موشک‌ها دارای ویژگی‌های دور‌زن، نقطه‌زن، هوشمند، و قابلیت‌ هم‌افزایی هستند. او بیان کرد که این ویژگی‌ها از سال 1400 در تمامی تولیدات نیروی زمینی ارتش مورد تأکید و استفاده قرار می‌گیرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تأکید بر خودکفایی و اهمیت این موضوع بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد که در مسیر خودکفایی، طراحی و تولید انواع تسلیحات در 23 رسته دفاعی انجام شده و این تلاش‌ها به منظور پاسخگویی به تمام نیازهای امنیتی و دفاعی کشور است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *