طالبان خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی به پناهجویان افغان شد


در دیدار با رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت، وزیر امور مهاجرین طالبان خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی به پناهجویان افغان شد. این تقاضا همزمان با فرا رسیدن فصل سرما اعلام شد و نشان از نگرانی حاکمیت افغانستان نسبت به شرایط سخت پناهجویان دارد.

وضعیت اضطراری پناهجویان افغان

وزیر امور مهاجرین در این دیدار اظهار داشت: «شما باید از مرز‌های کشور دیدن کنید تا وضعیت پناهجویان را به چشم‌های خود ببینید که واقعاً آنها به کمک نیاز دارند». این نکته نشان‌دهنده نگرانی و توجه به اضطراری بوده و تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای فوری پناهجویان افغان دارد.

کمک بشردوستانه به بازگشت کنندگان

همچنین، وزیر امور مهاجرین خواستار کمک بشردوستانه نهادهای بین‌المللی به بازگشت کنندگان شد. این تاکید نشان از نقش مؤثر نهادهای بین‌المللی در زمینه‌های آموزش، بهداشت و تهیه سرپناه برای افراد بازگشت کننده دارد.

پاسخ سازمان بین‌المللی مهاجرت

رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز اظهار داشت که نهادهای کمک‌رسان در حال حاضر در تلاش برای ارائه کمک به پناهجویان افغان بازگشت داده شده در فصل سرما هستند. این نشانی است از تعهد جهانی به کمک به افراد نیازمند در شرایط دشوار.

توجه به جنبه‌های انسانی پناهجویان

وزیر امور خارجه طالبان همچنین پیش از این توجه به رفتارهای سیاسی نسبت به پناهجویان افغان را خواسته بود. او ابراز کرده که کشورهای میزبان نباید با پناهجویان افغان سیاسی رفتار کنند و باید به جنبه‌های انسانی و نیازهای زندگی این افراد توجه داشته باشند.

تضمین حقوق پناهجویان در شرایط بلایای طبیعی

اخیراً 9 سازمان و نهاد بین‌المللی خواستار کمک به حدود 500 هزار پناهجوی افغان اخراج شده از پاکستان شدند. این نشان از نیاز فوری به تضمین حقوق این افراد در شرایط بلایای طبیعی، بحران، و تحریم اقتصادی در افغانستان است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *