تفاهم ایران و روسیه برای مقابله با اقدامات یکجانبه


در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه دریای خزر، وزرای امور خارجه ایران و روسیه به یک دیدار دوجانبه پرداختند. این دیدار به منظور بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه برگزار شد.

در حاشیه این دیدار، تفاهم‌نامه‌ای برای مقابله با اقدامات قهر آمیز یکجانبه بین ایران و روسیه به امضا رسید. این تفاهم‌نامه شامل راهکارها، ابزارها، و برنامه‌های کاهش و جبران این اقدامات است.

حمایت روسیه از عضویت ایران در بریکس

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، به عضویت ایران در بریکس تبریک گفت و حمایت کشور خود را از این موضوع اعلام کرد. او بر اهمیت افزایش فعالیت کریدور شمال – جنوب و همکاری در زمینه انرژی تأکید داشت.

مقابله با اقدامات قهرآمیز: پاسخی به تحریم‌ها و دیپلماسی مؤثر

ویژگی مهم این تفاهم‌نامه، مقابله با اقدامات قهرآمیز و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و متحدانش است. این اقدام نشان از تصمیم دو کشور برای استفاده از دیپلماسی به جای اقدامات یکجانبه است.

تبریک به مناسبت تصویب موافقت‌نامه فرهنگی ایران و روسیه

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، ابراز خرسندی کرد و تبریک گفت که موافقت‌نامه فرهنگی این دو کشور توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد. او همچنین اهمیت امضای اعلامیه مقابله با یکجانبه‌گرایی را بیان کرد.

توافقات گذشته و آینده: ترسیم مسیرهای همکاری

در این دیدار، توافقات گذشته و پتانسیل‌های همکاری بین دو کشور مورد مرور قرار گرفت. همچنین، اهمیت دیپلماسی سران دو کشور در تعزیز روابط مورد تأکید قرار گرفت.

با امضای تفاهم‌نامه مقابله با اقدامات یکجانبه، دو کشور ایران و روسیه نشان دادند که از دیپلماسی به عنوان ابزار اصلی برای مقابله با تحریم‌ها و اقدامات نادرست استفاده می‌کنند. این گام موثر به تقویت روابط دوجانبه و تعزیز همکاری‌های آتی بین دو کشور منجر خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *