فنونی‌زاده: استقلالی‌ها چون جام را از دست دادند، گزافه گویی می‌کنند

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت:

حساسیت و استرس باعث شده بود که تمرکز بازیکنان ما از بین برود. مشخص بود اوسمار به بازیکنان یاد داده است که تا آخرین نفس باید برای بردن بجنگند و همین هم اتفاق افتاد. حالا خیلی‌ها می‌گویند گل پرسپولیس آفساید بود و من این را به کارشناسان داوری می‌سپارم، اما با توجه به اینکه VAR نداریم باید به قضاوت داوران اعتماد کنیم.

او در ادامه به انتقادات استقلالی‌ها از گل پرسپولیس اشاره کرد و گفت:

به آنها می‌گویم که شما باید در مستطیل سبز خودشان را نشان بدهید. استقلالی‌ها جام قهرمانی را در قائمشهر از دست دادند. من همیشه گفتم اگر پرسپولیس به صدر جدول بیاید و بالای ۲۴ ساعت دوام داشته باشد آوردنش به پایین با کرام الکاتبین است.

فنونی‌زاده در خصوص عملکرد اوسمار در پرسپولیس گفت:

اوسمار در نیمه دوم بازی در جایی که ما احتیاج به مهاجم و گل داشتیم یک دفاع عوض کرد و هافبک دفاعی را تغییر داد، اما باید یک مهاجم اضافه می‌کرد. به نظرم اوسمار در تعویض ترابی یک مقدار عجله کرد. او بازیکنی هست که بیشترین پاس گل را داده است. بازیکنان زحمت خود را کشیدند. این بازی تمرکز زیادی می‌خواست، اما به خاطر اینکه تیم استقلال ۲ گل از پیکان جلو بود، بازیکنان ما یک مقدار با استرس بازی کردند. من همیشه می‌گویم که به بازی تیم حریف کاری نداشته باشید، چون تا هفته آخر سرنوشت قهرمانی دست خودمان بود باید می‌بردیم و آن طرف، استقلال ۱۰۰ گل به پیکان می‌زد، هم اتفاقی نمی افتاد. به نظرم اوسمار تعویض خیلی خوبی کرد و وحید امیری را وارد زمین مسابقه کرد. امیری در همان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه حضورش در زمین بازی فوق العاده‌ای انجام داد و دیدیم که روی سانت زیبای امیری بازی به نفع ما تمام شد.

او ادامه داد:

با توجه به شرایط امیری و سن بالایش همین ۳۰ دقیقه بازی کردن برایش کافی است. زمانی که بازی گره می‌خورد امیری می‌تواند راهگشا و گره گشای تیم ما شود. از همین جا به همه پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم. دیدم از اقصی نقاط کشورمان به ورزشگاه آزادی آمده بودند و بلیت هم داشتند، اما مجوز ورود به استادیوم را نداشتند. فقط ناراحتی ام به خاطر هوادارانی بود که نتوانستند وارد استادیوم شوند. البته آنها از فضای مجازی بازی را می‌دیدند و با استرس زیاد نگاه می‌کردند. به نظرم تیم مس رفسنجان با شرافت بازی کرد و موقعیت هم داشت و فوتبال است و هزار اتفاق می‌افتد. خیلی خوشحالم که بازی به نفع ما تمام شد.

فنونی‌زاده در خصوص تمدید قرارداد اوسمار گفت:

وقتی که قهرمانی آورده است، نمی‌شود گفت که قراردادش را تمدید نکنند. البته گزینه داخلی به هیچ وجه نداریم و اوسمار بهترین گزینه است. من شخصا می‌گویم که او مرد بازی‌های بزرگ خود را نشان نداده است و مرد روز‌های سخت نیست.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اظهارات حسینی دروازه‌بان استقلال مبنی بر آفساید بودن گل پرسپولیس گفت:

ما هر کاری داشته باشیم در زمین مسابقه نشان می‌دهیم چه آفساید و چه غیر آفساید باشد. تا زمانی که VAR نباشد، رقیب سنتی ما همین اظهارات را بیان می‌کند، چون دستش از جام کوتاه است. حالا باید این گزافه گویی‌ها را کند.

او در خصوص علت قهرمانی پرسپولیس گفت:

بیشترین سهم را به هواداران به عنوان یار دوازدهم اختصاص می‌دهم، چون همیشه تیم را حمایت کردند و بازیکنان هم فوق العاده زحمت کشیدند. کل مجموعه پرسپولیس از مدیرعامل تا تدارکات در این قهرمانی سهم دارند و هم پیشکسوتان و هم هواداران همه جوره از تیم حمایت کردند.

فنونی‌زاده در خصوص عدم حضور پیشکسوتان پرسپولیس در استادیوم آزادی گفت:

به ما پیشکسوتان پرسپولیس اجازه ورود به استادیوم آزادی را ندادند

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *