مصر، رژیم اسرائیل را تهدید کرد

آکسیوس: تصمیم مصر درباره انتقال فلسطینیان به سیناء

وب‌سایت آکسیوس با نقل از مقامات رژیم اسرائیل نزدیک به مصر، اعلام کرده که مصر به تل‌اویو هشدار داده که اگر فلسطینیان غزه را به شبه جزیره سیناء منتقل کند، روابط خود با اسرائیل را قطع خواهد کرد.

هفته دوم جنگ: نقشه رژیم اسرائیل برای غزه و سیناء

رئیس جمهور مصر، عبدالفتاح السیسی، در هفته دوم جنگ اخیر علیه غزه، اقدامی کم‌سابقه انجام داد و نقشه رژیم اسرائیل برای غزه و سیناء را فاش کرد. او هشدار داده که این ایده نه تنها به مصر جنگ با اسرائیل را سوق خواهد داد بلکه تبعات ناخواسته‌ای برای منطقه به همراه خواهد داشت.

فشارهای بین‌المللی: موضع کشورهای اروپایی و آمریکا

روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرده که کشورهای فرانسه، آلمان، و انگلیس بر اساس مخالفت مصر با انتقال فلسطینیان به سیناء، حتی موقتاً، مخالف این طرح هستند. این تصمیمات موضع‌گیری‌های بین‌المللی را نشان می‌دهد.

پیشنهاد اسرائیل: تسویه بدهی به مصر در صورت موافقت

روزنامه فایننشال تایمز آمریکا اعلام کرد که اسرائیل در پیشنهاد جدید به مصر خواسته که در صورت موافقت با اسکان فلسطینیان در سیناء، تل‌اویو آماده است بدهی مصر به بانک بین‌المللی پول را پرداخت کند.

موضع گروه‌های فلسطینی: مخالفت با هرگونه توطئه صهیونیستی

گروه‌های فلسطینی با اعلام مخالفت خود با این طرح، هشدار داده‌اند که هرگونه ترویج پروژه صهیونیستی برای انتقال مردم غزه تحت عنوان کمک یا مناطق امن مورد تائید نخواهد بود. آن‌ها تأکید دارند که هر کس خواهان حمایت از مردم فلسطین در غزه است، باید برای توقف نسل‌کشی و باز کردن گذرگاه‌ها دخالت کند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *