نتانیاهو اجازه اطلاع وزیر جنگ از جزئیات توافق اسرا را نمی‌دهد


در پی تنش‌های بیشتر بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، و وزیر جنگ، یوآف گالانت، این برخورد ناگوار به نظر می‌رسد. در این متن، به برخی از جزئیات مهم این تنش و امری که گالانت از دسترسی به جزئیات مذاکرات آزادی اسرا محروم شده است، می‌پردازیم.

1. دستور نتانیاهو: ممانعت از دسترسی گالانت به جزئیات

با توجه به گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو به یوآف گالانت، وزیر جنگ، اجازه دسترسی به جزئیات مذاکرات توافق آزادی اسرا را نداده است. این تصمیم ناگوار، به نظر می‌رسد از سوی نخست وزیر به وزیر جنگ داده شده است.

2. امتناع از افشای جزئیات توسط موساد و شاباک

بر اساس دستور نتانیاهو، رؤسای موساد و شاباک نیز از افشای جزئیات مذاکرات با گالانت ممانعت کرده‌اند. این امر نشان‌دهنده این است که نتانیاهو تاکید دارد که جزئیات مذاکرات آزادی اسرا به‌طور مستقیم به دست گالانت نرسد.

3. محدودیت حقوق گالانت در مذاکرات

به گفته رسانه‌های عبری زبان، این تصمیم از سوی نتانیاهو به گالانت تحمیل شده که در مذاکرات مرتبط با توافق مبادله اسرا دخالت نکند. وی تنها در حضور خود در شورای جنگ امکان مشارکت وزیر جنگ وجود دارد و در زمان‌های دیگر اجازه مطلع شدن از جزئیات را ندارد.

4. عصبانیت نتانیاهو و ادعاهای نزدیکان

با وجود ادعاهای شخصیت‌های نزدیک به نتانیاهو درباره کینه شدید او نسبت به گالانت، این تنش نشان‌دهنده بحران بی اعتمادی بین دو مقام ارشد این رژیم است. انتقادات به گالانت نیز از جانب نتانیاهو شنیده می‌شود، که به اتهامات افشای گزارش‌هایی که ممکن است اقدامات پیشدستانه علیه حماس را مختلق کرده باعث عصبانیت او شده است.

نتیجه‌گیری

تنش‌ها و بحران بی اعتمادی بین نخست وزیر و وزیر جنگ به‌طور چشمگیری به نظر می‌رسد. این وضعیت می‌تواند تأثیرات منفی بر سیاست خارجی و داخلی رژیم داشته باشد. ضروری است که مسائل مرتبط با توافق آزادی اسرا به سرعت و با دقت حل شود تا پایانی به این تنش‌ها گذاشته شود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *