وام ۳۵۰ میلیون تومانی برای زوجین در ۱۴۰۳

در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403، سخنگوی کمیسیون، رحیم زارع، اعلام کرد که مبلغ وام ازدواج برای زوجین زیر 25 سال در بودجه سال 1403 تعیین شده و تغییرات مهمی در این زمینه انجام شده است.

تعیین مبلغ وام ازدواج با توجه به مقررات قانونی

نماینده مردم آباده و بوانات افزود: براساس تصویبات کمیسیون، بانک مرکزی به عنوان ارائه‌دهنده وام، موظف به تخصیص مبلغ 3 میلیارد ریال به عنوان وام ازدواج برای زوجینی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از 1401.1.1 است، می‌شود. این تسهیلات با دوره بازپرداخت ده ساله همراه خواهد بود.

تسهیلات برای زوجین زیر 25 و زنان زیر 23 سال

بر اساس تصویبات دیگر کمیسیون، مبلغ وام ازدواج برای زوجین زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال به میزان 3 میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین شده است.

توسعه تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن برای محرومین

زارع بیان کرد: کمیسیون تصویب کرده که تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن برای خانواده‌های محروم بی‌مسکن، با صدور وام به مبلغ 3 میلیارد ریال، به افراد فاقد مسکنی که از سال 1399 به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده‌اند، اعطا گردد.

تسهیلات مسکن برای مساعدت‌جویان

در ادامه اظهارات خود، زارع افزود: بانک مرکزی براساس تصمیمات کمیسیون موظف به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن به مبلغ 4 میلیارد ریال به محرومین مسکن از طریق ارائه تسهیلات وام اقدام خواهد کرد. این موضوع مسئولیت بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی و کارکنان ذیربط را دربرمی‌گیرد.

تدابیر برای پیشگیری از تأخیر در پرداخت تسهیلات

در پایان، سخنگوی کمیسیون افزود: تصمیمات این کمیسیون شامل بندهایی می‌شود که در صورت تأخیر در پرداخت تسهیلات یا عدم تأیید ضمانت به حد معین، تخلف محسوب و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *