واکنش ایران به تحریم اتحادیه اروپا در حوزه صنعت دفاعی


در پی مصوبه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در خصوص تحریم برخی افراد و نهادهای ایرانی در زمینه صنعت دفاعی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی، این اقدام را محکوم و اقدام مخربی توصیف کرد.

کنعانی به تلاش مذبوحانه برخی جریان‌های مخرب با اهداف سیاسی خاص اشاره کرد و این اقدامات را به عنوان ترویج اطلاعات غلط و تحریم‌های ناکارآمد خواند. وی بیان کرد که این اقدامات موانع خودساخته در راه مناسبات ایران و اروپا ایجاد می‌کنند.

اهمیت مخالفت با نقض حقوق بشر توسط اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که اتحادیه اروپا به شدیدترین نقض حقوق بین‌الملل، به ویژه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی در غزه و کرانه باختری پا بسته است. او اظهار داشت که اتحادیه اروپا در این زمینه از انجام اقدامات مؤثر در جهت متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین محروم می‌شود.

مخالفت با تحریم در حوزه صنعت دفاعی ایران

کنعانی وضع تحریم در حوزه صنعت دفاعی ایران را بی‌مبنا اعلام کرد و حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی را محفوظ دانست. او بیان کرد که موضع اصولی ایران مخالفت با جنگ و تأکید بر حل وفصل اختلافات از طریق مسالمت است.

پایان اظهارات با تأکید بر مسئولیت ایران در پاسخ به اقدامات نادرست اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهاراتش، مسئولیت ایران در پاسخ به اقدامات نادرست اتحادیه اروپا را تأکید کرد و از تمامی مردم ایران خواست دست به هم دادن در برابر این اقدامات نادرست بیافرینند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *