وصول ۵۰۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۹ ماه

رشد 54 درصدی درآمد مالیاتی سال 1401

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، مالیات‌های وصول شده به مبلغ 502 هزار میلیارد تومان رسیده است. این افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، که 305 هزار میلیارد تومان بود، یعنی رشد 54 درصدی را نشان می‌دهد.

اثربخشی الگوریتم‌های جدید در کنترل و وصول مالیات

شاهین مستوفی با اشاره به تغییر الگوریتم‌های مالی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: الگوریتم‌های جدید تاثیر بسزایی در کنترل و وصول مالیات داشته‌اند. حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله حساب‌های تجاری و حساب‌های دوم و سوم نیز تحت نظر قرار گرفته و این تغییرات به ویژه درآمد مالیاتی را به طور چشمگیری افزایش داده است.

توسعه ابزارهای مالیاتی هوشمند

مستوفی افزود: ابزارهای مالیاتی هوشمند، شامل الگوریتم‌های بانکی و نرم‌افزارهای مدیریت اطلاعات، به ما این امکان را می‌دهند که با هوشمندسازی نظام مالیاتی، مودیان را به‌طور مؤثرتر کنترل کنیم و این اقدامات باعث افزایش قابل توجه در اظهار مالیات صاحبان مشاغل شده است.

افزایش مالیات ابرازی با استفاده از اطلاعات دقیق و جدید

در توضیح عملکرد مالیاتی سال‌های گذشته، مستوفی اظهار داشت: عملکرد مالیات ابرازی مودیان در سال 1400، 11 هزار میلیارد تومان بود که در سال 1401 به 32 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این افزایش نشان از توجه به اصول هوشمندسازی نظام مالیاتی و استفاده از اطلاعات دقیق و جدید در تصمیم‌گیری‌های مالیاتی می‌باشد.

راهکارهای آینده و تضمین حقوق مالیاتی

با تاکید بر ادامه همکاری مودیان مالیاتی، مدیرکل دفتر حسابرسی امیدوار است که تا پایان سال، تکلیف قانونی مبلغ 748 هزار میلیارد تومان نیز وصول شود. او بیان کرد: “هرچه درآمد مالیاتی بیشتر شود، تاثیر مثبت آن بر روی اقتصاد و کاهش کسری بودجه و تورم در کشور چشمگیرتر خواهد بود.”

نهایت امید به همکاری مستمر

مستوفی به امید همکاری مستمر و پیشرفت در امور مالیاتی از تمامی مودیان خواهان همکاری بیشتر و تضمین حقوق مالیاتی افراد بود. او اعلام کرد: “تضمین حقوق مالیاتی، اساسی‌ترین قدم در راستای تحقق توسعه و پیشرفت کشور ماست.”

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *