پدر شهیدان لشگریان آسمانی شد

با شهادت حاج غلامرضا لشگریان، اهل بیت عصمت و طهارت به لقاءالله پیوسته، زندگی و میراث این شخصیت بزرگ اهل بیت معرفی می‌شود. حاج غلامرضا لشگریان، پدر شهیدان عبدالرضا و مجیدلشگریان، در دفاع مقدس به شهادت رسید.

انقلاب اسلامی و مخالفت با بنی‌صدر

در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، عبدالرضا لشگریان به عنوان یکی از افرادی بود که از نخستین لحظات با بنی‌صدر مخالفت کرد. او با شجاعت، با حمل پوستری علیه بنی‌صدر در دانشگاه تهران، تنها در مقابل منافقان ایستاد و این اقدام باعث تأکید بر خیانت بنی‌صدر شد.

رفاقت با شهید حسن طهرانی مقدم

نکته جالب دیگر، رفاقت دیرینه عبدالرضا با شهید حسن طهرانی مقدم و برادرش است. عبدالرضا دو روز پس از شکست حصر آبادان در سرپل «مارد» در پی انفجار مین در آبادان به شهادت رسید.

واقعیت‌هایی از سماجت در خاکسپاری

در یک حادثه جالب، اهل سنت به خاکسپاری «مجید» فرزند حاج غلامرضا آمده و این امر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اهل سنت با اصرار بر اینکه «کاک مجید» شهید آن‌ها است، اصرار کرده و خاکسپاری او را در خود روستا انجام دادند.

حضور رهبری و لحظاتی از زندگی

یکی از لحظات جذاب و خاص، حضور رهبری در منزل حاج غلامرضا لشگریان است. او با سادگی و بدون تشریفات به خانه‌ی این خانواده سر زده و این لحظات به عنوان بهترین لحظه‌های زندگی حاج غلامرضا عنوان کرده است. حاج غلامرضا در این لحظات شگفت‌انگیز، قدردانی از ایشان و تدبیرهای ایشان برای حفظ امنیت در کشور را بیان کرده و از تضحیات شهدا گفته است.

نکات پایانی

برنامه‌های تشییع و تدفین پدر مرحوم شهیدان لشگریان به زودی اعلام خواهد شد. این مقاله به خوانندگان عزیز تصویری زنده از زندگی و اراده شجاعانه اهل بیت عصمت و طهارت ارائه می‌دهد و بر لزوم قدردانی از تضحیات آن‌ها تأکید می‌کند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *