کنکور سراسری از فردا با ۹۸۴ هزار داوطلب آغاز می‌شود

پنجاه و چهارمین دوره آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی تجربی، علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و زبان‌های خارجی از فردا 21 تیرماه آغاز می‌شود و تا 22 تیر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در این نوبت از کنکور 984 هزار و 214 داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. جوان‌ترین داوطلب این دوره خانم متولد 1390 از کنگاور و مسن‌ترین داوطلب نیز خانم متولد 1327 از کرمانشاه هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه 21 تیر، آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه 22 تیر برگزار می‌شود.

نتایج اولیه این نوبت از کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام خواهد شد و داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل، گروه آزمایشی اصلی خود را از بین گروه‌هایی که در آنها شرکت کرده‌اند، انتخاب کنند.

انتخاب رشته برای نوبت دوم کنکور سراسری 1403 و دو نوبت کنکور 1402 در هفته اول شهریورماه انجام می‌شود و دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز در دهه اول شهریور منتشر خواهد شد.

همزمان با انتخاب رشته، ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون نیز انجام می‌شود.

نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 در دهه اول مهرماه اعلام می‌شود.

داوطلبان می‌توانند کارت شرکت در آزمون و راهنمای مربوطه را تا امروز 20 تیرماه از طریق سامانه جامع آزمون سراسری دریافت و چاپ کنند.

حضور در جلسه آزمون با همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

در این آزمون تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

داوطلبان باید راس ساعت 7:30 صبح در حوزه‌های امتحانی حاضر باشند و از آوردن هرگونه وسایل الکترونیکی به جز تلفن همراه خودداری کنند.

در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی دو دفترچه، در گروه علوم تجربی چهار دفترچه (یک دفترچه مختص گروه بهیاری) و در گروه‌های زبان و هنر یک دفترچه به داوطلبان داده می‌شود.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در اطلاعات ثبت‌نامی، داوطلبان باید به آموزش و پرورش منطقه خود یا باجه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *