امضای شش سند همکاری بین ایران و سوریه


معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: ارتباط با سوریه از راهبردهایی است که مقام معظم رهبری به‌طور جد بر آن تأکید دارند و رئیس‌جمهور نیز بر آن پافشاری جدی دارند. در سفر به دمشق، گشایش‌های مثبتی در روابط دوجانبه ایجاد شده که این توافقات را با تعهد بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به نقض حقوق بشر در غزه اشاره کرد و اظهار داشت: جنایات آمریکا و اسرائیل در غزه از مصادیق بارز جنایت جنگی و نسل‌کشی است. جامعه بین‌المللی باید نسبت به این اقدامات واکنش نشان دهد و مسئولین این جنایت‌ها را به محاکمه بکشاند.

توافقات اقتصادی برجسته

مخبر بیان کرد: پانزدهمین اجلاس هیئت عالی اقتصادی دو کشور با حضور رئیس‌جمهور در دمشق، شاهد امضای شش سند مهم در زمینه‌های تجارت آزاد، گردشگری، موزه، رسانه، ورزش و کتابخانه بود.

توقیع موافقت‌نامه تجارت آزاد میان دو کشور به تصویب رسید و از برکات آن، صفر شدن تعرفه تجاری میان دو کشور خواهد بود.

همکاری‌های گسترده: آینده روشن اقتصادی ایران و سوریه

مخبر به توافق درباره استفاده از ارزهای ملی، دلارزدایی، ایجاد مناطق آزاد و تأسیس بانک و بیمه، فعالیت شرکت‌های ایرانی در بازسازی تأسیسات نفتی، استخراج نفت، بازسازی پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و بنگاه‌های صنعتی در سوریه اشاره کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ایران به عنوان پشتیبان و مدافع امنیت منطقه در مبارزه با تروریسم و حامیان آنها عمل کرده و همچنین در حفاظت از امنیت منطقه نقش دارد.

پایان گفتار با امید به توسعه همکاری‌های آینده

سخنان مخبر با ابراز امید به توسعه همکاری‌های آینده و اجرای موافقت‌نامه‌ها به پایان رسید. همچنین نخست‌وزیر سوریه از حمایت ایران در جنگ سوریه قدردانی کرد و تأکید کرد که تلاش‌ها برای تقویت روابط دوجانبه ادامه خواهد یافت.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *