انسداد ۴ محور به دلیل بارش برف/ ترافیک پرحجم در بازگشت از شمال و یکطرفه شدن چالوس و هراز


در پی بارش‌های اخیر برف و باران در سراسر کشور، جاده‌های 29 استان ایران شاهد شرایط زمستانی هستند که این امر به انسداد چهار محور مهم و ایجاد ترافیک سنگین در مسیرهای بازگشت از شمال کشور انجامیده است. به ویژه، محورهای چالوس و هراز به منظور تسهیل در روند بازگشت مسافران، یک‌طرفه شده‌اند.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی به دلیل شرایط جوی

با توجه به شرایط جوی حاکم و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی برای رانندگان، محدودیت‌های ترافیکی خاصی در نظر گرفته شده است. از جمله این اقدامات، ممنوعیت تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران – شمال و محور چالوس است. همچنین جاده هراز برای تخلیه بار ترافیکی، در مسیر شمال به جنوب یک‌طرفه شده است.

وضعیت ترافیکی جاده‌ها

در حال حاضر، ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس پرحجم و در برخی مناطق نیمه سنگین گزارش شده است. مشابه این وضعیت در محور قدیم رشت – قزوین و آزادراه کرج – قزوین نیز مشاهده می‌شود، که نشان‌دهنده حجم بالای بازگشت مسافران از شمال کشور است.

توصیه‌های ایمنی به رانندگان

با توجه به بارش برف و باران، رانندگان باید اقدامات ایمنی لازم را رعایت کنند، از جمله استفاده از زنجیر چرخ، بررسی سلامت فنی خودرو، و داشتن تجهیزات زمستانی مانند لباس گرم و مواد غذایی کافی. همچنین، اجتناب از سفرهای غیرضروری در این شرایط توصیه می‌شود.

اطلاع‌رسانی و کنترل ترافیک

پلیس راهور با توجه به شرایط موجود، آماده‌باش کامل را اعلام کرده و از رانندگان می‌خواهد که به توصیه‌ها و دستورات ایمنی توجه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت جاده‌ها و ترافیک، مسافران می‌توانند با شماره‌های اعلام‌شده توسط پلیس راهور تماس بگیرند.

با رعایت این نکات، می‌توان امیدوار بود که عبور و مرور در جاده‌های کشور با وجود شرایط زمستانی به طور ایمن انجام شود و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آید.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *