راه آسیایی‌شدن صعب‌العبورتر شد!

به گزارش سایت “الریاضیه” عربستان، تصویب قانون بازی جوانمردانه مالی در کنفدراسیون فوتبال آسیا احتمالاً باعث افزایش چالش‌ها برای باشگاه‌های ایرانی در راه حضور در مسابقات باشگاهی قاره آسیا خواهد شد.

چالش‌های مالی باشگاه‌های ایرانی

مشکلات مالی و بدهی‌های باشگاه‌های ایرانی، به‌ویژه استقلال و پرسپولیس، از فصل 22 – 2021 باعث محرومیت این دو تیم از شرکت در لیگ قهرمانان آسیا شد. در فصل جاری نیز مشکلات مالی باعث عدم دریافت مجوز حرفه‌ای برای استقلال شده و در صورتی که مشکلات مالکیت مشترک رفع نشود، پرسپولیس و استقلال ممکن است دچار چالش‌های جدید شوند.

قانون بازی جوانمردانه مالی و تاثیرات آن

قانون بازی جوانمردانه مالی که از فصل 25 – 2024 اجرایی خواهد شد، باعث شده باشگاه‌ها ملزم به خرج کردن به‌میزان درآمد کسب‌شده خود شوند. این امر ممکن است باعث افزایش فشار مالی بر باشگاه‌های ایرانی شده و راه شرکت در مسابقات باشگاهی آسیا را دشوارتر کند.

مشکلات مالکیت مشترک

مسائل مرتبط با مالکیت مشترک همچنان به چالش‌های باشگاه‌های ایرانی افزوده می‌شود. اقدامات سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری امتیازات استقلال و پرسپولیس تاکنون نتیجه‌ای به‌همراه نداشته و مشکلات در این زمینه ادامه دارد.

چشم‌انداز مسابقات آینده

فصل آینده مسابقات باشگاهی آسیا از مرداد 1403 شروع می‌شود و مدارک باشگاه‌ها از اوایل سال آینده بررسی خواهد شد. در صورت عدم حل مشکلات مالی و مالکیت مشترک، باشگاه‌های ایرانی ممکن است دچار چالش‌های جدید شوند و حتی از حضور در مسابقات باشگاهی آسیا محروم شوند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *