بحران غذایی میلیون‌ها انگلیسی در کریسمس امسال


روزنامه گاردین با اشاره به تحقیقات مؤسسه “نشنال دتلاین” هشدار می‌دهد که بحران هزینه زندگی در بریتانیا باعث شده خانواده‌ها در تعطیلات کریسمس امسال مجبور به قطع هزینه‌های هدایا و وعده‌های غذایی خود شوند.

آمار نگران‌کننده بحران

داده‌ها نشان می‌دهد که حدود 6.5 میلیون نفر در فصل تعطیلات با مشکل گرم‌کردن خانه روبرو هستند و 2.7 میلیون نفر مجبور به انتخاب بین خرید غذا یا هدیه برای عزیزان خود شده‌اند.

برنامه‌ریزی مصرف‌کنندگان برای کاهش هزینه‌ها

بیش از 14 میلیون مصرف‌کننده در حال برنامه‌ریزی هستند تا تعداد هدایای کریسمس را محدود کنند. در حالی که 6 میلیون نفر تنها قادر به خرید هدیه برای کودکان خود هستند.

نگرانی‌های مالی و تأثیرات بلندمدت

دیوید چیدل، سرپرست اجرایی شرکت “مانی ادوایس تراست”، اظهار داشته است که بحران هزینه‌های زندگی در کریسمس امسال بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. او همچنین بیان کرده که میلیون‌ها نفر به گرم‌کردن خانه‌های خود دچار مشکلات هستند و بسیاری از افراد با نگرانی‌های مالی مواجه هستند.

استفاده از وام و اعتبار برای کریسمس

مطالعه نشان می‌دهد که بیش از 24 میلیون بزرگسال بریتانیایی قصد دارند از وام و اعتبار برای پرداخت هدایای کریسمس استفاده کنند. از این تعداد، 12 میلیون نفر قصد استفاده از کارت‌های اعتباری را دارند و 4.7 میلیون نفر از وام برای پرداخت هزینه خرید خود استفاده خواهند کرد.

تأثیرات بلندمدت بحران هزینه‌ها

گاردین از دیدگاه چیدل به‌نقل از گاردین نوشته است: “ما عمیقاً نگران تأثیرات بلندمدت افزایش معوقات بدهی بر امور مالی خانوارها در سال‌های آینده هستیم.”

پیش‌بینی می‌شود که بدهی خانوارها در بریتانیا از 73 میلیارد پوند به 151 میلیارد پوند در سال 2026 افزایش یابد. این افزایش بدهی به گفته گاردین، بیشترین کاهش سالانه استانداردهای زندگی خانواده‌های بریتانیایی را از دهه 1950 نشان می‌دهد.

با احترام، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *