بررسی اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت گذشته و چشم انداز دولت سیزدهم

در دیدار با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان خراسان جنوبی، سخنگوی دولت اظهاراتی نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت گذشته و چشم انداز دولت سیزدهم داشت. این گزارش به بررسی این اظهارات و مسیر حرکت دولت در راستای بهبود فرهنگ و آموزش و پرورش می‌پردازد.

در ابتدا، سخنگوی دولت به انتقاداتی نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت گذشته پرداخت. او اشاره کرد که در گذشته، به جای عمل به سند تحول بنیان آموزش و پرورش، مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و دیگر نهادها در حوزه فرهنگی به اجرا درآمدند.

بحران‌ها در شروع دولت سیزدهم

سخنگوی دولت اظهار کرد که دولت سیزدهم در آغاز فعالیت با بحران‌های زیادی مواجه بود. تصمیم به اصلاح مسیر و حل بحران‌های مختلف گرفته شد و دولت تصمیم گرفت دو جهت را برای خروج از وضعیت فعلی در دستور کار قرار دهد.

وی بیان کرد که مسیر راهبردی در گذشته مبتنی بر انقلاب و امام راحل نبوده و این اشتباهات باعث مشکلات گسترده‌ای شده که در سال ۱۴۰۰ به شدت مشهود بوده است. این اشتباهات باعث گرفتاری مردم و دولت در برابر بحران‌ها شد.

هدف دولت سیزدهم

سخنگوی دولت بیان کرد که دولت سیزدهم باید اقدامات راهبردی را بر اساس مسیر انقلاب اسلامی و امام راحل انجام دهد. او افزود که دولت باید مسائل اقتصادی، مرگ و میر ناشی از کرونا، رشد نرخ نقدینگی و مشکلات بین‌المللی را با اقدامات راهبردی مدیریت کند.

در بخش دیگری از گفت‌وگو، بهادری جهرمی به اهمیت تغییر نگاه‌ها و اصلاح مسیرهای اشتباه گذشته اشاره کرد. او تأکید کرد که در گذشته، اعتقاد به این بود که کلید حل مشکلات در دست جوانان نخبه نیست و باید به دیگران و سوی دیگر آب نگاه کرد. اما حالا دولت در حال تغییر ریل به سوی انقلاب اسلامی و حمایت از مردم است.

حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران

سخنگوی دولت در بخش دیگری از گفت‌وگو به حمایت‌های انجام شده از رسانه‌ها و خبرنگاران اشاره کرد. افزایش مخارج صندوق حمایت از خبرنگاران و دوبرابر شدن بیمه‌های آنان نشان از توجه دولت به این حوزه است.

جشنواره رسانه‌ای ابوذر

گزارش به اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی، رونمایی از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان خراسان جنوبی، و اختصاص یک درصد اعتبارات طرح‌های کلان به رسانه‌ها نیز از دیگر موضوعات این گفت‌وگو بود.

کاشت نهال زیتون در خراسان جنوبی

در ادامه سفر، بهادری جهرمی به برگزاری پویش صبح زیتون و کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در خراسان جنوبی پرداخت. این اقدام جزء برنامه‌های سخنگوی دولت برای افزایش سطح سبز و مراقبت از محیط زیست است.

ختم

در پایان، می‌توان نتیجه گرفت که دولت سیزدهم با تغییر ریل به سوی اصلاح مسیرها و اجرای اقدامات راهبردی، در مسیری استوار به سوی بهبود فرهنگ و آموزش و پرورش حرکت می‌کند. این اقدامات نه تنها از نگاه اقتصادی بلکه از منظر محیط زیست نیز دارای اهمیت بسیاری است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *