بهای بلیت متروی تهران‌پرند تصویب شد

در جلسه یکصدونودوهشتم شورای اسلامی شهر تهران، تعیین بلیت متروی تهران – پرند مورد بررسی قرار گرفت. جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل ، جزئیات مهمی از نرخ‌گذاری بلیت را اعلام کرد.

تدوین لایحه تعیین نرخ

بررسی موقعیت فعلی و نیازهای حمل‌ونقل عمومی

تشکری هاشمی اظهار کرد که لایحه تعیین نرخ بلیت متروی تهران – پرند بر اساس وضعیت فعلی و نیازهای حمل‌ونقل عمومی تدوین شده است. با توجه به اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در پرند خدمات ارائه می‌دهد، نرخ بلیط مترو نیز متناسب با این شرایط تعیین شده است.

مقایسه با خطوط حومه‌ای دیگر

جهت انصاف در تعیین نرخ، خطوط حومه‌ای همچون هشتگرد و فرودگاه امام خمینی نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این مقایسه به منظور تعادل در تعیین نرخ بلیت مترو انجام شده است.

تصویب لایحه و گام‌های بعدی

تصویب شورای اسلامی شهر

لایحه تدوین‌شده بر اساس قوانین مربوط به درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصویب شده است. این تصویب بر اساس بند نهم قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی انجام شده است.

اقدامات شهرداری تهران

شهرداری تهران مکلف به انعقاد قرارداد با دولت جهت بهره‌برداری از امتداد خط یک متروی تهران تا پرند می‌شود. این اقدام به منظور رفع نواقص خط و تعیین هزینه نگهداشت، خدمات، و بلیط انجام می‌شود.

نرخ بلیت متروی تهران – پرند

قیمت بلیط متروی ایستگاه پرند تا پایان سال جاری برابر با نرخ تعیین‌شده برای ایستگاه متروی امام خمینی(ره) است. این به این معناست که برای مسافران دارای کارت‌های بلیط، هر سفر 13650 تومان و برای مسافران دارای بلیط تک‌سفره معادل 15 هزار تومان خواهد بود.

ختام

با تصویب لایحه و تعیین نرخ بلیت متروی تهران – پرند، اقدامات بعدی توسط شهرداری تهران انجام خواهد شد. این تصمیمات به منظور بهبود خدمات حمل‌ونقل عمومی و تأمین مالی برای نگهداری و بهسازی زیرساخت‌ها اتخاذ شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *