تامین ۵۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین به عنوان یکی از گام‌های اساسی در تأمین مسکن ملی اهمیت زیادی دارد. در این راستا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده است که تاکنون بیش از ۵۵ هزار هکتار زمین در سطح کشور برای این طرح مورد تأمین قرار گرفته است.

آماده‌سازی زمین‌ها

تاکنون ۲۵ هزار هکتار از این زمین‌ها به مرحله آماده‌سازی و آغاز اجرا رسیده‌اند. این عملیات آماده‌سازی از جمله مراحل اصلی در تحقق طرح نهضت ملی مسکن است.

شناسایی واجد شرایط

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه بازدید از پروژه‌های این طرح در شهر بندرعباس اعلام کرد: “تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر به عنوان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان شناخته شده‌اند.”

تأمین زمین در هرمزگان

با تأکید بر شاخص‌ها و معیارهای مورد نظر در استان هرمزگان، زمین‌های مورد نیاز برای اجرای طرح تأمین شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد. این اقدام به تأمین ۶۵ هزار واحد مسکن ملی در این استان کمک می‌کند.

پیشرفت پروژه‌ها

در حال حاضر، ۴۹ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۶ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب مسکن حمایتی، خودمالک و بافت فرسوده در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند. همچنین، ۱۴ هزار واحد مسکونی نیز برای بهره‌برداری در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به استان هرمزگان آماده است.

الحاق زمین به شهرها

در سطح ملی، ۳۹ هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق شده و با احتساب شهرک‌سازی‌ها بیش از ۵۵ هزار هکتار زمین تاکنون در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

آماده‌سازی پروژه‌ها

نزدیک به ۶ هزار پروژه آماده‌سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور تعریف شده و این نشان می‌دهد که مراحل آماده‌سازی برای اجرای این پروژه‌ها به سرعت پیش می‌رود.

سنددهی و بازسازی

ارسلان مالکی با اشاره به بازدید از بافت فرسوده شهر بندرعباس افزود: “با اخذ سند برای این اراضی، امکان قرار گرفتن این سکونتگاه‌ها در مسیر بازسازی فراهم می‌شود.”

صدور اسناد

تاکنون نزدیک به ۶ هزار پرونده برای صدداری کردن سکونتگاه‌های مردم در بافت‌های فرسوده در استان هرمزگان تشکیل شده و بیش از ۳ هزار سند نیز برای این سکونتگاه‌ها صادر شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *