جزئیات جدید از شهادت مولوی عبدالواحد ریگی

در ظهر پنجشنبه ۱۷ آذر سال ۱۴۰۱، مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش، از مولوی‌های برجسته منطقه و استان سیستان و بلوچستان، توسط افراد ناشناس ربوده و به شهادت رسید. این حادثه نه تنها یک از مصیبت‌آورترین لحظات جامعه بلکه از دست دادن یک شخصیت فرهنگی و دینی بسیار فعال را نشان می‌دهد.

حضور مداوم در جبهه‌های جنگ

مولوی عبدالواحد ریگی یکی از علمایی بود که با حضور مداوم در جبهه‌های جنگ، جان خود را در راه خدمت به اسلام اسوده کرد. این حضور فعّال او نشان‌دهنده ارتباط مستقیم با ارزش‌های دینی و مبارزات اصیل اسلامی بود.

فعالیت‌های فرهنگی و وحدت‌طلبی

علاوه بر حضور در جبهه‌های جنگ، مولوی عبدالواحد ریگی یکی از فعالان برجسته در حوزه فرهنگی و وحدت شیعیان و اهل سنت منطقه بود. وی با انجام فعالیت‌های فرهنگی، به ترویج ارزش‌ها و وحدت دینی پرداخت و نقش بسزایی در تقویت ارتباطات مسلمانان داشت.

حادثه ربودگی و شهادت

مولوی عبدالواحد ریگی، در روز حادثه، حضور خود را در مسجد خاش داشت که افراد ناشناس او را از در پشتی مسجد فراخوانده و سپس سوار یک خودروی پژو بدون پلاک کردند. روز بعد، جسد او در اطراف خاش پیدا شد.

دستگیری عوامل ترور

وزارت اطلاعات اعلام کرد که پس از تلاش‌های شبانه‌روزی و رصدهای اطلاعاتی، سه نفر از عوامل اصلی ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی شناسایی و دستگیر شدند. این عناصر تروریست قصد داشتند پس از انجام ترور، از کشور فرار کنند که به لطف تلاش‌های جانبازان اطلاعاتی، دستگیر شدند.

نتیجه‌گیری

شهادت مولوی عبدالواحد ریگی نه تنها یک افت غم‌انگیز برای جامعه استان سیستان و بلوچستان بلکه یک تلخی بزرگ برای فضای فرهنگی و دینی منطقه نیز محسوس است. حضور فعّال او در جبهه‌های جنگ و تلاش‌های فرهنگی و وحدت‌طلبی او، او را به یک شخصیت بی‌قیاس در دنیای اسلام تبدیل کرده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *