درگذشت نصرالله شیرین‌آبادی


نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده پیشکسوت ویولن و آهنگساز ایرانی، شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت ماه، در سن ۷۵ سالگی از دنیا رفت. خبرگزاری مهر به نقل از خانه موسیقی ایران، اعلام کرد که این هنرمند به دلیل ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

مراسم تشییع و یادبود نصرالله شیرین‌آبادی

مراسم تشییع پیکر نصرالله شیرین‌آبادی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد. این مراسم به عنوان نمادی از احترام و قدردانی جامعه هنری به یکی از معتبرترین هنرمندان عرصه موسیقی ایران برپا خواهد شد.

زندگینامه نصرالله شیرین‌آبادی

نصرالله شیرین‌آبادی از سنین جوانی و در ۱۷ سالگی توانایی‌های خارق‌العاده خود را در نوازندگی ویولن نشان داد و به همین دلیل از سوی حسین تهرانی به «صبا کوچولو» معروف شد. علی‌رغم نابینایی، شیرین‌آبادی توانست به یکی از نابغه‌های موسیقی ایران تبدیل شود و نقش مهمی در ترویج و تعلیم موسیقی اصیل ایرانی ایفا کند.

تاثیر و جایگاه او در موسیقی ایران

نصرالله شیرین‌آبادی نه تنها در نوازندگی بلکه در آهنگسازی و تدریس موسیقی نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشت. او با بزرگانی از جمله شجریان و لطفی همکاری کرده و به پرورش نسل‌های جدید موسیقی‌دان کمک شایانی نموده است.

وداع با نوازنده‌ای که میراث دار هنر ایران بود

جامعه موسیقی ایران با درگذشت نصرالله شیرین‌آبادی یکی از چهره‌های سرشناس و تاثیرگذار خود را از دست داد. گروه هنر خبرگزاری مهر و تمامی اعضای جامعه هنری، درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده‌اش و دوستداران هنر موسیقی تسلیت می‌گویند و یاد و خاطره او را گرامی می‌دارند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *