رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی


در گفتگوی تلفنی بین وزیر امور خارجه ایران و وزیر خارجه پاکستان، تحولات جاری در مناطق فلسطینی و تقویت همکاری‌های امنیتی-مرزی بین دو کشور مطرح شد. این گفتگو به منظور تبادل نظر در خصوص تداوم جنایات صهیونیستها در فلسطین و همچنین تطبیق استراتژی‌ها برای امنیت مرزهای مشترک برگزار شد.

نقد تداوم جنایات صهیونیستها

وزیر امور خارجه ایران، محمدجواد ظریف، با اشاره به تداوم جنایات صهیونیستها در غزه و کرانه باختری، این رژیم را به نقض قوانین بین‌المللی و استانداردهای انسانی متهم کرده و نیازمند توجه جهانی به این مسئله دانسته است.

همبستگی با مردم فلسطین

ظریف بر این باور است که مقاومت مردم فلسطین واکنش‌های اساسی در برابر جنایات صهیونیستها را در پی خواهد داشت و این مقاومت، برنده نهایی این نبرد خواهد بود.

تأکید بر شناسایی گروه تروریستی

وزیر امور خارجه از وزیر مشابه پاکستان خواست تا گروهی که مسئول حمله تروریستی به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک بوده و منجر به شهادت و زخمی شدن پرسنل امنیتی شده است، را به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی و مورد تحقیقات قرار دهد.

تقویت همکاری مشترک در برابر تروریسم

ظریف نیز بر ضرورت تقویت همکاری مشترک برای مقابله با اقدامات تروریستی و تضمین امنیت مرزهای مشترک دو کشور تأکید کرده و برای جلوگیری از این اقدامات نهادینه‌سازی برنامه‌های مشترک را پیشنهاد داده است.

همبستگی ایران و پاکستان در مسائل انسانی

وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی از وخامت وضعیت انسانی در غزه و ادامه بمباران مردم بی گناه، مواضع مشترک ایران و پاکستان در همبستگی با مردم فلسطین را تأکید کرده است.

محکومیت حمله تروریستی

وی همچنین حمله تروریستی به پاسگاه مرزی ایران را محکوم کرده و تسلیت دولت و ملت پاکستان را به خانواده‌های قربانیان اعلام کرده است.

مقابله با تروریسم: نیازمندی به همکاری نزدیک

جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان، نیز تأکید کرده که تروریسم خطر مشترک برای ایران و پاکستان است و مقابله با این پدیده نیازمند همکاری نزدیک دو کشور است. وی اطمینان داده که دولت پاکستان از هر تلاشی برای دستگیری عوامل این اقدام تروریستی خودداری نخواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *