رسانه عبری: مذاکرات اسرائیل و حماس برای مبادله اسرا به شدت پیچیده است

نتایج نظر سنجی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتایج یک نظر سنجی حاکی از این است که بیشتریت مطلق اسرائیلی‌ها خواهان آتش‌بس فوری و دائم با حماس هستند و انجام مبادله اسرا را حمایت می‌کنند.

تأکید بر آتش‌بس دائم با حماس

براساس نتایج نظر سنجی این شبکه، 70 درصد از اسرائیلی‌ها اعلام کردند که با آتش‌بس دائم با حماس موافق بوده و خواهان انجام مبادله اسرا هستند. همچنین، 72 درصد نیز تأکید کردند که از انجام مبادله اسرا با حماس و توقف درگیری با اهداف بشر‌دوستانه حمایت می‌کنند.

مذاکرات پیچیده و زمان‌بر

روزنامه یدیعوت آحارانوت به گزارش کرد که مذاکرات برای رسیدن به توافق جدید در مورد مبادله اسرا پیچیده و بسیار پر چالش است و احتمالاً مدت زمان طولانی به درازا خواهد کشید. مذاکرات جدید تنها دو هفته پس از پایان مبادله اسرا با حماس آغاز شده و با مشارکت مسئولین مصری و نخست وزیر قطر در حال انجام است.

پیشنهاد جدید اسرائیل

در نشست‌های امنیتی اسرائیل، موساد، شاباک و ستاد ارتش حضور دارند و پیشنهاد جدید اسرائیل را برای آزادی سازی اسرا مورد بررسی قرار داده‌اند. این پیشنهاد برای اسرائیل اهمیت زیادی دارد تا بتواند مذکرات را از بن‌بست خارج کند.

رهبر حماس و موقعیت فشارهای نظامی

در میانه این مذاکرات، رهبر حماس، یحیی السنوار به میانجی‌ها خبر داده است که حماس تا زمان توقف کامل جنگ و آتش‌بس فراگیر، در مورد مبادله اسرا مذاکراتی انجام نخواهد داد. نخست‌وزیر نتانیاهو نیز بر توهمات خود تأکید کرده و مدعی شده که فشارهای نظامی می‌تواند به بازگشت ربوده‌شدگان منجر شود.

فشارهای خانواده اسرا و نقش عمومی

شورای جنگ اسرائیل در نشست امشب خود مسائل مرتبط با آزادی اسرا و فشارهای خانواده‌ها را بررسی خواهد کرد. فشارهای خانواده اسرا و نقش عمومی می‌تواند در پیشبرد این امر بسیار موثر باشد.

پیگیری از دستاوردهای مذاکرات

روند مذاکرات اسرائیل با حماس پیچیده و زمان‌بر است و همگان منتظر دستاوردهای این مذاکرات و تصمیمات گروهی مرتبط با آتش‌بس دائم و مبادله اسرا هستند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *