واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تحریم سردار قاآنی


با تشدید تحریم‌ها علیه ۶ فرد و نهاد ایرانی توسط آمریکا و انگلیس، وزارت امور خارجه با اظهارات قاطعانه نسبت به این اقدام، ریاست جمهوری اسلامی ایران و نهادهای نظامی آن را حمایت کرد. ناصر کنعانی، سخنگوی این وزارتخانه، این اقدامات را جلوه‌ای از رویکرد عدوانی آمریکا و انگلیس توصیف کرد.

تأکید بر مبارزه با تروریسم

کنعانی تأکید داشت: این تحریم‌ها به نوعی نشانه‌ای از ادامه مسیر کینه‌ورزانه و ناکامی طولانی‌مدت آمریکا و انگلیس در برابر مقاومت ملت ایران است. وی افزود: این تحریم‌ها، مقاومت نظامی و ملی ایران را در مسیر مبارزه با تروریسم و دفاع از استقلال خود تقویت خواهد کرد.

واکنش به اتهامات بی‌ارتباط

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به اتهامات آمریکا و انگلیس علیه نیروهای پیشتاز ضدتروریسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بی‌ارتباط و پوچ خواند. او بر این باور است که این اقدامات به هیچ وجه توانائی در تغییر موازین قدرت منطقه و نظام جهانی نخواهد داشت.

آمریکا و انگلیس: حامیان رژیم صهیونیستی

کنعانی نقش آمریکا و انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی را به‌عنوان منفورترین تشکیلات تروریستی جهان خواند و افزود: این دو کشور همواره باید به عنوان متهمان و مسئولان اصلی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی محاکمه شوند و هیچ‌گاه در جایگاه قضایی و اخلاقی نسبت به دیگران قرار نخواهند گرفت.

تعقیب و مجازات تروریست‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که دستگاه‌های دیپلماسی به‌همراه نهادهای ذیربط با تعقیب و مجازات تروریست‌ها هم‌افزا و هم‌مکمل عمل خواهند کرد. او تأکید کرد که این اقدامات بی‌تاثیر بر اراده ملت ایران در دفاع از استقلال و مبارزه با تروریسم نخواهد داشت.

پاسخگویی متقابل جمهوری اسلامی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر حق و اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران نسبت به رویکرد غیرقابل قبول آمریکا و انگلیس، تلاش‌های مذبوحانه و مغایر با موازین بین‌المللی را برگوش‌نده دانست. او اظهار کرد که این تحریم‌ها تنها به رسوایی برای آمریکا و انگلیس ختم نخواهد شد و قطعاً مسیر مقاومت و مبارزه ملت ایران را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *