سفر بدون ویزا به چین تمدید شد

اتباع ۱۱ کشور اروپایی و مالزی می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۵ بدون نیاز به ویزا به چین سفر کنند.

به گزارش ایسنا، چین طرح سفر بدون ویزا را که از ابتدای سال ۲۰۲۴ به صورت مرحله‌ای آغاز شده بود، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

هدف از این طرح، تشویق گردشگران و تجار به منظور بازدید از چین و افزایش مبادلات بین مردم این کشور با اتباع خارجی است.

اتباع اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئیس می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در دوران پاندمی کرونا، از جمله قرنطینه اجباری برای تمام مسافران ورودی، باعث شده بود که بسیاری از مردم برای حدود سه سال از سفر به چین صرف نظر کنند.

با وجود برداشته شدن این محدودیت‌ها در اوایل سال گذشته، سفرهای بین‌المللی به چین هنوز به سطح قبل از کرونا بازنگشته است.

چین پیش از این، سفر بدون ویزا را برای اتباع برونئی، ژاپن و سنگاپور نیز در نظر گرفته بود که پس از شیوع ویروس کرونا آن را به حالت تعلیق درآورد.

این کشور در ماه جولای سال گذشته، سفر بدون ویزا را برای اتباع برونئی و سنگاپور مجدداً برقرار کرد، اما هنوز برای اتباع ژاپن این امکان را فراهم نکرده است.

طبق آمار رسمی، چین در سال ۲۰۲۳ شاهد ورود و خروج ۳۵.۵ میلیون مسافر خارجی بود، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹، یعنی آخرین سال قبل از پاندمی کرونا، به ۹۷.۷ میلیون نفر می‌رسید.

با این حال، در سال گذشته میلادی، شاهد افزایش علاقه به چین به عنوان یک مقصد گردشگری در میان اروپایی‌ها بودیم.

آمار آژانس مسافرتی آنلاین “Trip.com” نشان می‌دهد که رزرو سفر از اروپا به چین در مقایسه با سال ۲۰۲۲، 663 درصد افزایش یافته و نسبت به سال ۲۰۱۹ نیز حدود 29 درصد رشد داشته است.

این آمار نشان می‌دهد که بریتانیا و آلمان جزو 10 منبع اصلی مسافران ورودی به چین در سطح جهان هستند.

شانگهای با ترکیب جذاب مدرنیته و سنت، همچنان محبوب‌ترین مقصد گردشگران اروپایی در چین به شمار می‌رود و پس از آن، پکن، گوانگژو و شنژن قرار دارند.

سانیا، یک شهر ساحلی در انتهای جنوبی جزیره هاینان، و چنگدو، مرکز استان سیچوان در جنوب غربی چین، نیز از جمله مقاصد نوظهور گردشگری در این کشور محسوب می‌شوند.

این تمدید طرح سفر بدون ویزا، می‌تواند خبر خوبی برای صنعت گردشگری چین و همچنین علاقه‌مندان به بازدید از این کشور باشد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *