سیلاب محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت


زاهدان – در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در محور خاش به ایرانشهر، سه شهروند جان خود را از دست دادند. این حادثه تلخ توجه‌ها را بار دیگر به آسیب‌پذیری مناطق مرزی در برابر بلایای طبیعی جلب کرده است.

وقوع فاجعه در محور خاش به ایرانشهر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، سید محمد مهدی سجادی، جزئیاتی از این حادثه دلخراش را ارائه داد. بر اساس گزارش‌ها، یک دستگاه لودر که سه نفر از خراسان شمالی، قم و طبس را به منظور کمک به همکاران گرفتار در سیل به سمت محور خاش به ایرانشهر می‌برد، در کیلومتر ۷۵ این محور دچار حادثه شد.

فعالیت‌های عملیاتی و امدادی

نیروهای امدادی هلال احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و پس از انجام اقدامات اولیه، متاسفانه با پیکر بی‌جان سه شهروند مواجه شدند. این نیروها با تلاش‌های خود، پیکرها را از آب بیرون کشیده و به عوامل قضائی تحویل دادند.

پیامدهای انسانی و اقدامات پیشگیرانه

این حادثه نه تنها خانواده‌های داغدار را به سوگ نشاند، بلکه نیاز به توجه بیشتر به مدیریت بحران و تقویت زیرساخت‌های امدادی در مناطق سیل‌خیز را نیز یادآوری کرد. سجادی تاکید کرد که اقدامات پیشگیرانه و آمادگی همیشگی برای مقابله با چنین بلایای طبیعی، می‌تواند تلفات انسانی را به حداقل برساند.

نتیجه‌گیری و تأکید بر ایمنی

حوادثی مانند سیلاب خاش به ایرانشهر یادآور این موضوع هستند که ایمنی و امنیت شهروندان باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های دولتی و محلی قرار گیرد. همچنین، اهمیت آموزش عمومی در خصوص نحوه برخورد با شرایط اضطراری و بحران‌های طبیعی نباید دست کم گرفته شود.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *