علت تأخیر در پرداخت تعرفه پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، عباس عبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم به تفصیل به سؤالاتی پیرامون تعرفه‌های خدمات پرستاری و تأثیرات آنها پاسخ داد. او اظهار کرد که تأخیر در پرداخت تعرفه به پرستاران از علت ارسال اسناد و پردازش آنها در بیمه‌ها به وجود می‌آید.

چرا تعرفه از مردم دریافت می‌شود؟

عبادی توضیح داد که بیماران بعد از دریافت بسته مراقبتی در زمان بستری، اسناد مربوط به مراقبت‌های خود را به بیمه‌ها ارسال می‌کنند. این فرآیند باعث فاصله زمانی میان ارسال اسناد و پرداخت تعرفه به پرستاران می‌شود.

چگونه این تأخیر رفع می‌شود؟

وی افزود که بر اساس قوانین موجود، باید حداکثر تا یک ماه پس از ارسال اسناد به بیمه‌ها، 60 تا 80 درصد از مبلغ ریالی تعرفه به مراکز ارائه‌دهنده خدمت پرداخت شود. اما به دلیل تنوع بیمه‌های پایه، این پرداخت با تأخیر چند ماهه مواجه است.

تلاش برای ارائه خدمات به موقع و با کیفیت

عبادی با بیان اینکه وزارت بهداشت و مراکز درمانی تلاش دارند تا خدمات پرستاری را به موقع و با کیفیت برای مردم ارائه دهند، بیان کرد که این تأخیر از سوی خریدار خدمت، یعنی سازمان‌های بیمه گر، باید برطرف شود.

تداوم پرداخت‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه

وی تأکید کرد که به‌زودی مبلغ قابل توجه‌ای از سازمان برنامه و بودجه به بیمه سلامت و سپس به مراکز درمانی پرداخت خواهد شد. این پرداخت به تعویق افتاده تعرفه را جبران خواهد کرد و به‌طور کلی بهبودی در فرآیند پرداخت‌ها را ارائه می‌دهد.

نقد و بررسی قانون تعرفه گذاری

در پایان، عبادی اظهار داشت که تفکیک بیشتر بین تعرفه‌های پزشکی و پرستاری، به‌ویژه در خدمات اورژانسی و سرپایی، هنوز صورت نگرفته است و نیاز به نقد و بررسی دقیقتر قوانین و مقررات مربوط به این زمینه وجود دارد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *