مجوز واردات لوازم خانگی با استاندارد و دو رتبه برتر انرژی

در آخرین تغییرات مهم در مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گازسوز (لوازم خانگی)، معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که این مجوزها فقط برای لوازمی با دو رتبه برتر انرژی صادر شده است. این تصمیم با هدف افزایش کارایی انرژی و کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی اتخاذ شده است.

مصوبه هیأت وزیران: اصلاحات در مقررات اجباری استاندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی، تصمیم به اصلاح بند ۴ تصویب‌نامه شماره 94035 ت 42400 ه مورخ 1388/5/17 توسط هیأت وزیران گرفته شده است. این اصلاحات تحت پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته و هدف اصلی افزایش میزان استفاده از لوازم با کارایی انرژی بالا است.

مقررات جدید: فقط با دو رتبه برتر انرژی

به طبق متن بخشنامه، واردات لوازم و تجهیزات برقی و گازسوز تنها زمانی مجاز است که دارای دو رتبه برتر انرژی باشند و به استناد آخرین ویرایش استاندارد ملی مصرف انرژی صورت گرفته باشد. این اقدام به منظور کاهش مصرف انرژی و محیط زیست برنامه‌ریزی شده است.

جلوگیری از واردات تجهیزات با رتبه‌های انرژی پایین‌تر

تصمیم به محدود کردن واردات تجهیزات با رتبه‌های انرژی پایین‌تر از دو، اقدامی استراتژیک به منظور جلوگیری از واردات لوازم نامناسب و کم‌کیفیت با اثرات منفی بر مصرف انرژی و محیط زیست.

آینده پایدار با مصرف هوشمند انرژی

این تصمیمات نشان‌دهنده توجه دولت به مسائل محیط زیست و مصرف هوشمند انرژی است. با تشویق به واردات لوازم با کارایی انرژی بالا، آینده پایدارتر و کم‌مصرف‌تری را در حوزه لوازم خانگی پیش‌بینی می‌کند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *