مدارس ابتدایی استان تهران غیرحضوری شد

معاون استاندار تهران اعلام کرد که به دلیل تشدید آلودگی هوا و به منظور حفاظت از سلامت شهروندان، تمامی کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی در تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران به صورت غیرحضوری در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهند شد.

تأکید بر غیرحضوری کردن مقاطع تحصیلی استثنایی

تصمیمات گرفته شده اعمال غیرحضوری برای همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی نیز را شامل می‌شود. این تدابیر به منظور کاهش تردد و حفاظت از گروه‌های حساس اجتنابی اعلام شده است.

محدودیت تردد برای خودروهای گازوئیلی سنگین

در جهت کاهش آلودگی هوا، پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و غرب تهران از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل توجه دارند، منع تردد خواهند نمود.

توصیه به گروه‌های حساس و اقدامات بهداشتی

توصیه شده است که گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و… از تردد در فضای باز خودداری کنند. همچنین از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط باز خودداری شود.

همکاری رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی جلوگیری از آلودگی

برای جلب همکاری و مشارکت عمومی در پیشگیری از آلودگی هوا، سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی لازم و توصیه‌های مفید اقدام خواهند کرد. این اقدامات همه‌جانبه به منظور حفظ سلامت و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی می‌باشد.

استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت

در پایان، تأکید شده است که استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت توسط گروه‌های حساس و شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها ضروری است. این تدابیر جهت حفظ سلامت عمومی و کاهش تأثیرات منفی آلودگی هوا به کار گرفته شده‌اند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *