مدیریت بحران استان تهران به حالت آماده‌باش درآمد


در پی صدور هشدار ناپایداری جوی و وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی، مدیریت بحران استان تهران به حالت آماده‌باش درآمده و با ابلاغ اخطاریه به واحدهای هشدار سریع، آماده به مدیریت مواقع اضطراری شده است.

توصیه‌ها برای ساکنان مناطق مخاطره‌زا

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره بروز ناپایداری جوی از عصر فردا جمعه تا صبح یکشنبه، ساکنان مناطق غربی و جنوبی استان تهران توصیه می‌شود نسبت به استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

محدودیت‌ها در تردد و پارک خودروها

توصیه شده است که شهروندان در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند خودرو ندارند و تردد و پارک خودروها در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال ممنوع است.

آماده‌باش برای رگبارها و کاهش دید

با توجه به احتمال وقوع رگبار پراکنده، کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، مدیریت بحران هشدار داده و از شهروندان خواسته است از تردد در این مسیرها خودداری کنند.

پیشگیری از سیلابی شدن مسیل‌ها

با توجه به اطلاعات سازمان هواشناسی درباره احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، مردم توصیه شده است از نزدیکی به رودخانه‌ها خودداری کرده و اقدامات لازم برای پیشگیری از سوانح احتمالی انجام دهند.

تاکید بر پاک‌سازی و لایروبی مسیل‌ها

تاکید موکد مدیریت بحران بر پاک‌سازی و لایروبی مسیل‌ها و دهانه پل‌ها به‌منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ادامه دارد. به عنوان سوابق موفق مدیریت بحران در مواجهه با چالش‌های اضطراری، این آمادگی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *