مقام قطری : جدا کردن نوار غزه و کرانه باختری از یکدیگر ممکن نیست


در پی گسترش جنگ در نوار غزه و تداوم آتش‌بس موقت، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، به اهمیت اتحاد نوار غزه و کرانه باختری پرداخته و تأکید کرده است که این دو منطقه باید در یک دولت واحد تحت رهبریِ مردم فلسطین، به دنبال انتخابات، واقع شوند.

وی در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس، بیان کرده که تمرکز اصلی قطر در حال حاضر بر پایان دادن به جنگ در غزه است و ایجاد یک راهکار سیاسی برای فلسطینیان به منظور تأسیس یک کشور مستقل است. او تأکید دارد که باید کسی حاکم شود که مردم فلسطین او را انتخاب کنند.

آتش‌بس در غزه و تمدید آن

در شرایطی که آتش‌بس موقت وارد چهارمین روز آخرین مرحله خود شده است، تصریحات وی نشان می‌دهد که قطر به تمدید آتش‌بس دائمی تاکید دارد و تنها راه عدم تکرار جنگ، ایجاد یک راهکار سیاسی برای تأسیس کشور مستقل فلسطینیان است.

آل ثانی از خشم ملت‌های عربی به دلیل عدم توقف جنگ در غزه و بی‌تحرکی ملت‌های غرب در محکوم کردن این اقدامات حاکمان اسرائیل گفته و ناامیدی ملت‌های منطقه از عملکرد غرب را بیان کرده است.

اهداف اسرائیل: حماس یا واقعیت؟

آل ثانی به واقعی نبودن اهداف اسرائیل برای نابودی حماس و خروج آن از غزه اشاره کرده و بر ضرورت یک راهکار امن برای همه طرف‌ها تأکید کرده است.

تماس مستقیم با آمریکا جهت توافق تبادل اسرا

وزیر امور خارجه قطر از تماس مستقیم با آمریکایی‌ها برای اطمینان از اجرای توافق تبادل اسرا خبر داده و به اهمیت این مسئله در تسلیح ناامیدی ملت‌ها پرداخته است.

نهایتاً، تأکید وزیر امور خارجه قطر بر ضرورت ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی برای فلسطینیان به منظور ایجاد یک کشور مستقل برجسته شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *