موافقت نمایندگان با مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اکثریت آرا به تقاضای مسکوت ماندن لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی پاسخ دادند. این تصمیم، پس از بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی به مدت شش ماه به مسکوت ماندن لایحه منجر شد.

استدلال نمایندگان برای مسکوت ماندن لایحه

وکلای ملت در جلسه به بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای مسکوت ماندن گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی پرداختند. این تصمیم، پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با اکثریت آرا به مدت شش ماه تصویب شد.

نظرات نمایندگان درباره تفکیک وزارت بازرگانی

سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس، به عنوان نماینده درخواست‌کنندگان مسکوت ماندن لایحه، تأکید کرد که تفکیک بازرگانی از صنعت صورت گرفته و این تصمیم به درخواست دولت اهمیت داده شده است.

تأکید بر یکپارچگی تولید، صنعت و بازرگانی

نماینده مردم تهران با اظهارنظری متفاوت گفت: “وزیر کنونی معتقد است که برای حفظ یکپارچگی تولید، صنعت و بازرگانی، نیاز به اداره همزمان این بخش‌ها داریم.” وی افزود: “تشکیل یک وزارتخانه جدید و تفکیک یک وزارتخانه، دولت را یکسال درگیر می‌کند و ممکن است به مشکلات تولید و توزیع کالاهای اساسی منجر شود.”

تحلیل تأثیرات تفکیک بر تشکیلات دولت و تجارت خارجی

دهنوی اظهار داشت: “تفکیک وزارت بازرگانی علاوه بر اینکه دولت را یک سال درگیر می‌کند، میزان تشکیلات دولت را افزایش می‌دهد. استان‌ها نیز در سال پایانی دولت با مسائل جدیدی مواجه می‌شوند. بنابراین، نمایندگان به مسکوت ماندن این لایحه برای 6 ماه رأی دادند و در صورت تصمیم دولت بعدی، می‌توانند 2 وزیر جدید را به مجلس معرفی کنند.”

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *