نرخ خرید تضمینی گندم ۱۹.۵هزار تومان تعیین شد


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، محمدجواد عسگری، اعلام کرد که نرخ خرید تضمینی گندم توسط شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی تعیین و اعلام شده است. بر اساس این اطلاعات، هر کیلوگرم گندم با نرخ ۱۹.۵ هزار تومان تضمینی خریداری خواهد شد.

تبصره‌ای برای ثبات در شرایط تورم

عسگری افزود: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری تبصره‌ای دارد که بر اساس آن، در صورتی که نرخ تورم ثابت باشد، این نرخ تغییری نخواهد داشت. این تصمیم هدف از آرامی در بازار و تضمین منفعت کشاورزان را دارد.

تأمین اعتبار برای خرید تضمینی گندم: مراحل جدید در حال رفتن

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد که مصوبه شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی نسبت به نرخ خرید تضمینی گندم را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده است. این مسئولیت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و در حال حاضر در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رایزنی برای تأمین اعتبار: تلاش وزیر جهاد کشاورزی

عسگری افزود: وزیر جهاد کشاورزی در حال رایزنی با رئیس‌جمهور برای تأمین منابع لازم برای خرید تضمینی گندم است. این اقدام به منظور تضمین پوشش هزینه‌ها در بودجه سال 1403 انجام شده و حدود 150 تا 200 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است. این تصمیم از جانب دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تقویت اقتصاد کشور اتخاذ شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *