یخبندان در ۴ ایستگاه هواشناسی استان تهران

در اطلاعات جدید از سازمان هواشناسی، هشداری درباره یخبندان و تغییرات جوی در استان تهران صادر شده است. این تحلیل به تاثیرات مخاطره‌آمیز و تغییرات دماها و بارش‌های برفی در مناطق کوهستانی اشاره دارد.

تغییرات دما

رکورد سرما در ایستگاه‌های هواشناسی

کارشناسان سازمان هواشناسی اطلاعات جدیدی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد که کمینه دما در چهار ایستگاه هواشناسی استان تهران به زیر صفر درجه سلسیوس کاهش یافته و یخبندان رخ داده است.

ترتیب دمای سردترین نقاط استان

سردترین دماهای امروز به ترتیب از ایستگاه توچال با مقدار 7- درجه، فیروزکوه 6.3- درجه، ایستگاه آلودگی فیروزکوه 0.3- و ایستگاه آبعلی تهران 0.2- درجه سلسیوس گزارش شده است.

تغییرات جوی آینده

هشدار از تغییرات آب و هوا

از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه، بارش برف، وزش باد، مه گرفتگی، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن در مناطق مرتفع استان تهران انتظار می‌رود.

تاثیرات احتمالی

از دیگر مخاطرات جوی پیش‌رو می‌توان به لغزندگی زمین، سقوط سنگ از ارتفاعات، کولاک برف و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل اشاره کرد.

توصیه‌ها برای ایمنی

انتقال‌های غیرضروری و فعالیت‌های خطرناک

معاون مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی توصیه می‌کند که در شرایط فعلی از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه‌های برفگیر خودداری شود و از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر پرهیز شود.

تجهیزات زمستانی خودرو

همچنین توصیه می‌شود که خودروهای مناطق سردسیر مجهز به تجهیزات زمستانی باشند و از فعالیت‌های عمرانی در این شرایط پرهیز شود.

آمادگی اجرایی و امدادی

برای مواجهه مناسب با شرایط پیش‌رو، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه‌های پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها از دیگر توصیه‌های اعلامی است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *