۳ شهر استان تهران بنفش و در وضعیت “بسیار ناسالم” هستند


با توجه به داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت کیفیت هوا در استان تهران نگران‌کننده است. در حال حاضر، ۶ شهر در وضعیت ناسالم و ۳ شهر در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار دارند.

تهران، پیشوا، پاکدشت، اسلامشهر، شهرری و بهارستان از جمله شهرهایی هستند که در وضعیت ناسالم قرار دارند. شاخص‌های آلایندگی در این شهرها به شدت افزایش یافته است.

باقرشهر، ورامین و قرچک به عنوان شهرهایی با وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک اعلام شده‌اند. آلودگی هوا در این شهرها به ابعاد نگران‌کننده‌ای رسیده است.

واکنش به اظهارات مختلف درباره آلودگی

تکذیب شاخص آلایندگی ۵۰۰ در شهریار

شاخص آلایندگی ۵۰۰ در شهریار تکذیب شد. مسئولان اداره محیط زیست این شهر این اطلاعات را رد کرده و شاخص آلایندگی را با اعداد صحیح اعلام کرده‌اند.

تدابیر اضطراری: تعطیلی مدارس و محدودیت‌های سوختی

به منظور حفظ سلامت شهروندان در شرایط فعلی، تصمیمات اضطراری اعلام شده‌اند. تعطیلی مدارس، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت، و نظارت افزایش یافته بر کارخانه‌ها از جمله تدابیر اعمالی است.

توضیحات مسئولان: برخی کارخانه‌ها هنوز فعال هستند

مسئولان توضیح داده‌اند که برخی از کارخانه‌های تولید آسفالت و بتن هنوز فعال هستند. تدابیر بیشتری برای محدود کردن فعالیت آنها در نظر گرفته خواهد شد.

تصاویر نگران‌کننده کیفیت هوا در تهران و حومه آن نشان از ضرورت اتخاذ تدابیر فوری دارد. افزایش نظارت و تشدید محدودیت‌ها به عنوان قدم‌های اساسی در مسیر جلوگیری از پیشروی آلودگی هوا و حفظ سلامتی شهروندان می‌تواند مؤثر باشد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *