رفع تعرض از ۱۲۰۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن

در هشت ماه امسال، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اقدامات فوری، تعداد زیادی از تعرضات به زمین‌های دولتی را رفع کرده و مساحت وسیعی از اراضی را از دست گرفته است. در این گزارش، جزئیات این اقدامات و تأکید بر اهمیت حفاظت از اموال عمومی بیان می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ارسلان مالکی، اعلام کرد که در این مدت، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن توانسته است بیش از ۲ هزار و 908 مورد تعرض به مساحت یک‌هزار و 225 هکتار زمین دولتی را شناسایی و فوراً رفع کند.

تعداد و مساحت تعرضات

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد که نیروهای یگان حفاظت در این مدت، 2 هزار و 843 مورد تعرض را به صورت فوری رفع کرده‌اند و مساحت اراضی رفع تعرض شده به یک‌هزار و 211 هکتار ارتقا یافته است.

به گفته مالکی، استان فارس با بیشترین تعداد تعرض (476 فقره) و مساحت (210 هکتار) برخوردار بوده و در کل کشور، نیز وضعیت مشابه در استان‌های دیگر نیز گزارش شده است.

اجرای احکام قطعی

در پیگیری این تعرضات، اجرای احکام قطعی نیز به میزان زیادی انجام شده است. از ابتدای سال تا آبان ماه، 351 مورد حکم قطعی به نفع دولت اجرا شده و مساحت اراضی تحت حفاظت این اقدامات بیش از 396 هکتار است.

بیشترین اجرای احکام به نفع دولت در استان‌های اردبیل (47 فقره) و مرکزی (36 فقره) بوده و این اقدامات نشانگر تصمیم مسئولان برای حفاظت از اموال عمومی در سراسر کشور است.

ختام

تلاش‌های یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در رفع تعرضات و اجرای احکام قطعی، نمونه‌ای از پیگیری مسئولان برای حفاظت از منابع عمومی و اراضی دولتی است. این اقدامات نه تنها به حفظ مالکیت‌های دولتی کمک کرده، بلکه اهمیت اجرای عدالت و حقوق عمومی را هم بیان می‌کند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *