تبدیل محور ترانزیت اردستان به آزادراه راهکاری برای کاهش تصادفات خواهد بود

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردستان، تبدیل محور ترانزیت این شهرستان به آزادراه را راهکاری مؤثر برای کاهش تصادفات جاده‌ای در این منطقه دانست. ابوالفضل کوهی با اشاره به تردد روزانه بیش از ۲۵ هزار وسیله نقلیه از این محور و افزایش دو برابری آن در ایام پیک سفر، بر ضرورت توجه به این موضوع تأکید کرد.

کوهی با بیان اینکه سالانه بیش از ۹۰ درصد تصادفات اردستان در محور ترانزیت رخ می‌دهد، افزود: «تبدیل این محور به آزادراه، بدون شک می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر باشد.» وی با اشاره به هزینه بالای این پروژه، خواستار تخصیص اعتبار ملی و همکاری همه دستگاه‌های متولی برای تحقق این امر شد.

رئیس اداره راهداری اردستان با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه در این محور نسبت به ۱۰ سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: «در این مدت، به غیر از نگهداری و روکش آسفالت، هیچ لاین دیگری به جاده ترانزیت اردستان اضافه نشده است.» وی با اشاره به افزایش یک درصدی تردد در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، بر لزوم ارتقای زیرساخت‌های جاده‌ای همگام با افزایش تولید و واردات خودرو تأکید کرد.

کوهی با اشاره به اینکه محور ترانزیت اردستان بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است، گفت: «از تهران تا نطنز این محور آزادراه است، اما در حوزه استحفاظی اردستان، مجدداً به جاده دو لاین تبدیل می‌شود.» وی در خصوص وضعیت جاده‌های روستایی دهستان ریگستان نیز گفت: «۱۸ کیلومتر از ۳۵ کیلومتر این مسیر در سال ۱۳۹۲ روکش آسفالت شد و ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده نیز اخیراً لکه‌گیری شده است.»

این مقام مسئول، شروع عملیات تبدیل محور حسین‌آباد به سهامیه به میدان، رفع نقطه حادثه‌خیز کشوری و آغاز روشنایی محور اردستان به زواره را از جمله برنامه‌های آتی این اداره عنوان کرد و از آغاز قریب‌الوقوع روکش آسفالت برخی نقاط محور ترانزیت اردستان خبر داد.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *