ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز شد

## وام ۳۰ میلیونی قرض‌الحسنه برای بازنشستگان تامین اجتماعی: فرصتی برای بهبود معیشت

سازمان تامین اجتماعی، در تلاش برای حمایت از بازنشستگان، امسال مبلغ وام قرض‌الحسنه را برای این قشر افزایش داده است. این وام که با هدف بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود، در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

این افزایش مبلغ وام، نسبت به سال گذشته که ۲۰ میلیون تومان بود، خبر خوشی برای بازنشستگان محسوب می‌شود. بازپرداخت این وام در بازه زمانی دو ساله و با کارمزد ۴ درصد انجام خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور مشمول این وام خواهند شد. ثبت نام برای دریافت این تسهیلات به صورت غیر حضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

مرحله سوم ثبت نام از تاریخ ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز شده است. علاقه‌مندان به دریافت این وام، با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان و طی مراحل ثبت نام، می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

** شرایط ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی:**

* دارا بودن حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی
* سن بین ۵۰ تا ۷۸ سال
* حساب بانکی فعال و عدم مسدودی حساب
* مالکیت تلفن همراه به نام متقاضی
* عدم سابقه چک برگشتی
* عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور ( به عنوان شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)
* عدم استفاده از تسهیلات مشابه در ۳ سال گذشته
* داشتن موجودی کافی در حساب بانکی ( ۱۰۰ هزار تومان)

لازم به ذکر است، مرحله دوم ثبت نام این وام، پس از واریز مرحله اول، در مرداد ماه انجام خواهد شد.

**زمان واریز وام به حساب بازنشستگان:**

سازمان تامین اجتماعی، پس از بررسی و تایید مدارک و اطلاعات متقاضیان، وام را به صورت مرحله‌ای به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز خواهد کرد.

وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی، با توجه به افزایش هزینه های زندگی و فشارهای اقتصادی، به عنوان یک کمک مالی مهم برای این قشر محسوب می‌شود. ثبت نام مرحله سوم این وام، فرصتی است برای بازنشستگان و مستمری بگیرانی که تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، تا با دریافت وام بخشی از نیاز های مالی خود را پوشش دهند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، تعداد دریافت کنندگان وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان در سال جاری به ۸۰ هزار نفر رسیده است.

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *