آتش‌سوزی در پالایشگاه بیرجند: جزئیات حادثه و تدابیر اخذ شده


با افزایش حجم آتش در یکی از مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن‌ بیرجند، چند مخزن از آتش تحت تأثیر قرار گرفتند. در ابتدا تیم‌های آتش‌نشان از مناطق مختلف فرودگاه، شرکت نفت، و هلال احمر و اورژانس فوراً به منطقه اعزام شدند.

در ساعت اولیه، آتش‌سوزی در یک مخزن شروع شد و تیم‌های آتش‌نشان در حال مهار و جلوگیری از انتقال آتش به سایر مخازن بودند. اما به علت حجم بالای آتش و گسترش به سایر مخازن، چند مخزن همزمان با هم منفجر شدند.

نشست مدیریت بحران و تصمیم‌گیری‌های گسترده

در پی این حادثه، نشست مدیریت بحران حاشیه اقتصادی بیرجند به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد. این نشست با همکاری نیروهای امدادی و بازدیدهای میدانی، تصمیمات گسترده‌ای در راستای اطفاء حریق انجام داد.

تأکید بر اهمیت حفظ جان افراد و امکانات کامل برای مهار حریق

در جلسه مدیریت بحران، تأکید شد که اصلی‌ترین اولویت حفظ جان افراد و ممانعت از هر اقدامی که به سلامت افراد آسیب برساند است. تمامی دستگاه‌های امدادی و نجات الزام شدند که تمامی امکانات خود را به میدان بیاورند و شرایط را برای جلوگیری از ادامه آتش‌سوزی حفظ کنند.

هرچند آتش‌سوزی در حال گسترش بوده است، اما ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی ادعا کرده که آتش در حال مهار شدن است. تیم‌های امدادی در تلاش هستند تا با کنترل شدن حریق در مخازن، گسترش حادثه را متوقف کنند.

تحلیل اولیه و اعلام عدم آسیب جانی بر اثر حادثه

فرماندار بیرجند اطلاعات اولیه را ارائه داده و اعلام کرد که تا لحظه ایمنی افراد تضمین شده و خسارت جانی نداشته است. او همچنین بیان کرد که علت حادثه هنوز مشخص نیست و در دست بررسی قرار دارد.

تلاش برای سرد کردن مخازن و اجرای اطفاء حریق

با توجه به ماهیت مخازن حاوی میعانات گازی، عملیات اطفاء حریق و سرد کردن مخازن در حال اجراست. تیم‌های مختلف از شهرداری، شرکت نفت، و فرودگاه در حال کنترل و مدیریت شرایط هستند.

تداوم تحقیقات و اطلاع‌رسانی به جامعه

نیروهای امدادی و نجات به همراه نیروهای انتظامی در حال تحقیقات برای بررسی علت حادثه و اطلاع‌رسانی به جامعه در مورد تدابیر اخذ شده هستند.

استاندار خراسان جنوبی درخواست هواپیما و بالگرد امدادی جهت اطفاء حریق را به تهران و خراسان‌ رضوی ارسال کرده است.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

تاکنون خسارت جانی گزارش نشده و تیم‌های امدادی در حال تلاش هستند تا آتش‌سوزی را مهار کنند. تحقیقات در جهت شناسایی دقیق علت حادثه ادامه دارد و همه تدابیر احتیاطی برای حفاظت از افراد و ممتلکات انجام شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *