شرایطی که باید در آن مولتی ویتامین بخورید

## آیا واقعا به مکمل های ویتامین نیاز داریم؟

شاید بارها شاهد مصرف مکمل های ویتامین توسط دوستان و آشنایان خود بوده اید. مصرف روزانه ویتامین سی، ویتامین‌های گروه B و… اما آیا واقعا به این حجم از ویتامین نیاز داریم؟

دکتر محمد هاشمی، متخصص تغذیه و عضو انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی، در این باره توضیح می‌دهد: “ویتامین‌ها و مواد معدنی، اجزای ضروری بدن هستند که با وجود اینکه به مقدار اندک مورد نیاز هستند، در واکنش‌های شیمیایی بدن نقش حیاتی ایفا می‌کنند و سلامت ما را تضمین می‌کنند.”

وی اضافه می‌کند: “بهترین منبع تامین این مواد ارزشمند، رژیم غذایی متنوع و سالم است. اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشیم، نیازی به مصرف مکمل‌های ویتامین نیست.”

هاشمی در مورد مولتی ویتامین‌های مخصوص مردان و زنان نیز اشاره می‌کند: “مولتی ویتامین‌هایی که با ادعای خاص برای مردان و زنان به فروش می‌رسند، تفاوت چندانی با هم ندارند و شواهد علمی زیادی برای اثبات فواید آنها وجود ندارد.”

وی تاکید می‌کند: “مولتی ویتامین‌ها تنها در شرایط خاصی مانند عدم دسترسی به مواد غذایی، کمبود شدید برخی ویتامین‌ها در بدن که از طریق رژیم غذایی قابل جبران نیست و یا محدودیت‌های مصرف مواد غذایی مورد نیاز هستند. ”

هاشمی در پایان خاطرنشان می‌کند: “زنان در دوران بارداری، شیردهی و یائسگی به برخی مولتی ویتامین‌ها نیاز دارند. اما تجویز این مولتی ویتامین‌ها باید توسط پزشک انجام شود.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *