وزیر ارتباطات وعده داد که در آینده نزدیک، تغییراتی در موضوع فیلترینگ رخ خواهد داد.

## وزیر ارتباطات: هزینه استفاده از فیلترشکن بر دوش مردم است

سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت، از نگرانی جدی خود نسبت به استفاده از فیلترشکن خبر داد. وی با بیان اینکه استفاده از فیلترشکن هزینه سنگینی بر دوش خانواده ها گذاشته است، تصریح کرد: “گردش مالی فیلترشکن ها شفاف نیست و این اقتصاد نامشخص از جیب مردم و دولت خارج می شود. علاوه بر این، استفاده از فیلترشکن کودکان و نوجوانان را در معرض محتوای نامناسب قرار می دهد که نگرانی ما را به شدت افزایش داده است.”

هاشمی همچنین به وعده دولت مبنی بر رفع فیلترینگ اشاره کرد و گفت: “این موضوع در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد و با تمام توان در تلاش هستیم تا به این وعده عمل کنیم. اما باید با دقت و برنامه ریزی عمل کنیم تا به اهدافمان برسیم و به دغدغه های مردم پاسخ دهیم.”

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های فنی برای بررسی این موضوع گفت: “در حال حاضر طرحی ارائه شده است که امیدواریم در آینده ای نزدیک خبرهای مثبتی در خصوص رفع فیلترینگ داشته باشیم. ما به محدودیت های کنونی آگاه هستیم و در تلاش برای رفع آن هستیم.”

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت های خود، به توسعه صنعت فضایی کشور اشاره کرد و گفت: “با شتاب بیشتری به دنبال توسعه صنعت فضایی هستیم. اولین مجوز برای تامین منابع از رئیس جمهور را دریافت کرده ایم تا بتوانیم جایگاه خود را در مدار لئو تثبیت کرده و به مدارهای بالاتر دسترسی پیدا کنیم.”

مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *