ابهامات خرید فلایت‌چک ۵.۸میلیون‌دلاری در دولت قبل/ هواپیمایی که تحویل نشد


گزارش سازمان حسابرسی نشان می‌دهد که با وجود پرداخت مبالغ بسیار زیاد برای خرید هواپیمای فلایت‌چک توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، هنوز این هواپیما به دست نیامده است. دلایل این تأخیر و موجبات عدم تحویل به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

آمارها و ارقام درآمدی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران

گزارش سازمان حسابرسی بیانگر اینست که در سال گذشته، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران حدود ۹۵۵۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است که نسبت به سال ۱۴۰۰ تقریباً دو برابر افزایش یافته است. همچنین، سود عملیاتی این شرکت در سال مذکور حدود ۴ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان بوده و سود کل عملیاتی به حدود ۱۵۰۸ میلیارد تومان رسیده است.

مسائل مالی و معاملات با شرکت‌های خارجی

در گزارش، به مسائل مالی و معاملات با شرکت‌های خارجی نیز اشاره شده است. توافق‌نامه با یک شرکت خارجی برای وصول مطالبات ارزی امضا شده است. این موضوع تاکنون به مبلغ ۱۴ میلیون و ۷۵۷ هزار یورو وصول شده است. هرچند که صورت تطبیق فی‌مابین در فواصل زمانی معین انجام نشده و تضامین مناسبی اخذ نشده است.

مسائل خرید هواپیمای فلایت‌چک

به بخشی از گزارش اشاره شده است که خرید هواپیمای فلایت‌چک در دولت دوازدهم مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس گزارش، با پرداخت مبالغ زیادی برای خرید این هواپیما، تاکنون هواپیما به شرکت تحویل داده نشده است.

چشم‌اندازها و راهکارها

این مقاله به بررسی چشم‌اندازها و راهکارهای ممکن برای حل مشکلات مالی و معاملاتی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پرداخته است. همچنین، اقدامات لازم برای بهبود عملکرد شرکت و جلوگیری از تأخیر در تحویل هواپیما مورد بررسی قرار گرفته است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *