استخراج نفت خام شرکت چینی در افغانستان ۳ برابر افزایش یافت

گزارش بلومبرگ: تولید نفت خام به سه برابر افزایش یافته

نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که شرکت نفت و گاز آسیای مرکزی در سین‌کیانگ چین، تولید نفت خام از افغانستان را به سه برابر افزایش داده است. این اقدام می‌تواند به کاهش وابستگی طالبان به واردات نفت از کشورهای همسایه کمک کرده و به اقتصاد افغانستان انگیزه بخشد.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن حکومت طالبان، اطلاعات بیشتری افزوده و اظهار کرد: «شرکت چینی در افغانستان ۱۰ چاه نفت جدید حفر کرده و استخراج از این چاه‌ها به حدود پنج هزار بشکه در روز رسیده است.» این نفت تولید شده نیز در افغانستان پالایش خواهد شد.

واردات نفت کاهش می‌یابد: خودکفایی انرژی طالبان

سخنگوی وزارت معادن طالبان به بلومبرگ اظهار کرد که افغانستان در حال حاضر تقریباً نیازهای نفتی خود را از کشورهای همسایه مانند ایران و ازبکستان وارد می‌کند. افزایش تولید نفت داخلی این وابستگی را کاهش داده و به خودکفایی انرژی طالبان کمک خواهد کرد.

آمودریا؛ منبع اصلی توسعه: عواید بالقوه حدود 500 میلیون دلاری سالانه

بلومبرگ در گزارش خود بیان کرد که حفر چاه‌های جدید نفت در حوضه شمال آمودریا، یک سال پس از امضای اولین قرارداد بین‌المللی توسط طالبان، آغاز شده است. این معامله با شرکت چینی می‌تواند درآمد حکومت طالبان را افزایش داده و به توسعه اقتصادی کمک نماید. سخنگوی وزارت معادن حکومت کابل بیان کرد که حفر چاه‌های جدید، سالانه حدود 500 میلیون دلار عایدات برای طالبان ایجاد خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *