تمامی مدارس شهر اصفهان تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری در ۹ شهرستان + جزئیات

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و افزایش آلودگی هوا، مقامات اصفهان تصمیم به اقدامات اضطراری گرفته‌اند. در این راستا، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اعلام کرده است که تمامی مقاطع تحصیلی در برخی نواحی این استان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

تأکید بر غیرحضوری کردن آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار کرده است که با توجه به شدت آلودگی هوا و تغییر سطح هشدار به نارنجی، تمامی مقاطع تحصیلی در شش‌گانه آموزش و پرورش اصفهان، شهرستان لنجان و مناطق فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، برخوار و مبارکه از فردا به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

استثناءات برای افراد آسیب‌پذیر

شیشه‌فروش همچنین اعلام کرده است که افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، زنان باردار و مادران شاغل با فرزندان زیر شش سال با موافقت مدیران مدارس می‌توانند از مرخصی استفاده کنند یا به صورت دورکاری فعالیت نمایند.

محدودیت‌ها در عملیات و فعالیت‌ها

به منظور کاهش آلودگی هوا، از فردا هرگونه عملیاتی که منجر به افزایش آلودگی شود، مانند خاکبرداری، بتن‌ریزی، و سوزاندن بقایای گیاهی، ممنوع است. تخلف از این مقررات با برخورد مقامات مربوطه همراه خواهد بود.

اعمال محدودیت زمانی و ضوابط تردد

تصمیم به اجرای طرح محدودیت زوج و فرد نیز از ساعت 09:00 تا 13:00 و 16:00 تا 21:00 گرفته شده است. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی برخورد خواهد کرد.

کنترل برخورد با تخلفات

برای کاهش آلودگی، هرگونه آتش‌زدن بقایای گیاهی در پارک‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است. همچنین، مدیریت بحران اصفهان به نیروگاه‌ها تأکید کرده و از استفاده از مازوت در صنایع خودداری کنند.

نتیجه‌گیری: تصمیمات حیاتی در مقابله با آلودگی هوا

تصمیمات اعلام شده توسط مقامات اصفهان نشان‌دهنده توجه جدی به مسئله آلودگی هوا و حفاظت از سلامت عمومی است. با اجرای این تدابیر، امید است که آلودگی هوا در این مناطق بهبود یابد و مشکلات بهداشتی کاهش یابد.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *