هشدار سیل در 4 استان! بارش‌های سیل‌آسا و طوفان در راه شمال، غرب و جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش‌های سیل‌آسا و طوفان در 4 استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس پیش‌بینی‌های این سازمان، طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و همچنین ارتفاعات کرمان شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

این شرایط جوی در روزهای جمعه و شنبه آینده در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب مازندران، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات تهران، البرز، جنوب فارس و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

همچنین، یکشنبه هفته آینده بارش‌ها در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و مازندران شدت بیشتری خواهد گرفت.

علاوه بر این، طی 5 روز آینده وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک در برخی مناطق استان‌های شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان نیز تا روز جمعه مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی به مردم این استان‌ها توصیه کرد که از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رفتن به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

همچنین، رانندگان در این مناطق باید با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و از تردد در جاده‌های کوهستانی و صعب‌العبور خودداری کنند.

بارش‌های سیل‌آسا و طوفان می‌تواند خسارات زیادی به infrastructures، محصولات کشاورزی و منازل مسکونی وارد کند.

لذا، ضروری است که مردم در استان‌های ذکر شده به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه جدی کرده و اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *