آغاز اعزام کاروان‌‌های عمره مفرده با ۲ پرواز در ماه رمضان


با تصمیمات جدید اخذ شده در سازمان حج و زیارت و با رهبری مقام معظم رهبری، روند اعزام کاروان‌های عمره مفرده با ۲ پرواز آغاز و هر ۵ روز افزایش می‌یابد. این تصمیمات در پی ازسرگیری روابط ایران و عربستان و شروع مذاکرات دوسویه‌ای بین این دو کشور به اجرا درآمد.

برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که اعزام زائران از پایان این ماه شروع خواهد شد و در روزهای پیش‌رو، فراخوان ثبت‌نام زائران نیز اعلام خواهد شد. این امکان به متقاضیان شرکت در عمره مفرده ارائه می‌شود که بعد از کسب اطلاع از وضعیت اولویت اعزام خود، برای ثبت‌نام آماده شوند.

برنامه‌ریزی‌های اجرایی از سوی سازمان حج و زیارت، مشخص می‌کند که روند اعزام کاروان‌ها با 2 پرواز آغاز شده و هر 5 روز افزایش خواهد یافت. این طرح به تدریج و در راستای افزایش ظرفیت مورد نظر برای اعزام زائران به اجرا درمی‌آید.

هدف از اعزام: 350 تا 400 هزار زائر قبل از حج تمتع

مسئولان مربوطه به دنبال اعزام حدود 350 تا 400 هزار زائر به عمره مفرده هستند تا پیش از شروع مناسک حج تمتع در سال آینده این برنامه اجرا شود.

نمایندگان سازمان حج و زیارت و بانک مرکزی نیز برای فراهم کردن شرایط اعزام زائران به عربستان اقدام کرده‌اند. این اقدامات شامل اجاره هتل برای زائران و تأمین مسکن در مدینه است. تاکنون، برای ده‌ها هزار زائر عمره مسکن تأمین شده است.

تلاش برای اعزام در ماه‌های رمضان و شوال

نمایندگان اعزامی به عربستان توجه داشته‌اند که در روند مذاکرات با مسئولان عربستان، زمینه اعزام عمره‌گزاران ایرانی در ماه‌های رمضان و شوال نیز فراهم شود. این تلاش‌ها با همکاری دوسویه‌ای برای افزایش فرصت‌ها در زمان‌های مختلف نمایانگر هماهنگی بین مسئولان دو کشور است.

با این طرح‌ها و تدابیر، اعزام زائران به عمره مفرده با یک برنامه محکم و هماهنگ به اجرا درآمده و مسیری روشن برای زائران فراهم شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *