درخواست وزیر دفاع آمریکا از نخست وزیر عراق برای توقف حملات علیه نیروهای آمریکایی

در یک تماس تلفنی حیاتی، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق خواستار توقف حملات علیه نیروهای آمریکایی در خاک عراق شد. این تماس در پی حمله به سفارت آمریکا در بغداد صورت گرفته است.

محکومیت حمله به سفارت آمریکا

«لوید آستین» حمله به سفارت آمریکا در بغداد را به شدت محکوم کرد و تأکید کرد که این اقدام غیرقابل قبول است. او به نخست وزیر عراق خطاب کرده و خواستار توقف فوری حملات علیه نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور شد.

تأکید بر حق دفاع

وی افزود که واشنگتن حق دفاع از خود را در برابر هرگونه حمله‌ای مختص خود می‌داند و این حق را محفوظ می‌نماید. او اظهار کرد که هر حمله علیه نیروهای آمریکایی پاسخ قاطعی خواهد داشت.

بررسی تعهدات دولت عراق

پنتاگون اعلام کرد که در این تماس، طرفین درباره تعهدات دولت عراق به حفاظت از دیپلمات‌ها و مشاوران ائتلاف بین‌المللی گفتگو کرده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت تأمین امنیت برای نمایندگان خارجی در عراق است.

اتهام به کتائب حزب الله و حرکت النجباء

«لوید آستین» در ادامه اظهار کرد که کتائب حزب الله و حرکت النجباء، به عنوان گروه‌های مسئول بیشتر حملات علیه ائتلاف هستند. این اتهامات نشان از تنش‌های موجود در منطقه و نقش این گروه‌ها در رویدادهای اخیر دارد.

هشدار به رژیم صهیونیستی

گروه‌های مقاومت در عراق و یمن پیش از این به رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند. آن‌ها اعلام کرده بودند که در صورت ادامه حملات و جنگ علیه غزه، خود نیز عملیات خود را علیه صهیونیست‌ها و حامیان آنان شروع خواهند کرد.

عملیات مقاومت اسلامی

مقاومت اسلامی عراق به دلایل متعددی از جمله جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، اقدام به هدف قرار دادن پایگاه‌های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه نموده است. این اقدامات به عنوان پاسخ به تجاوزات و جنایات متوالی رژیم صهیونیستی به اطلاع عمومی رسیده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *