رئیس ستاد انتخابات: داوطلبان معترض شکایت‌شان را در سامانه شورای نگهبان ثبت کنند


رئیس ستاد انتخابات در خراسان شمالی به داوطلبانی که از احراز صلاحیت محروم شده‌اند، توصیه کرده است تا شکایت‌های خود را در سامانه شورای نگهبان ثبت کنند. این اقدام به منظور افزایش شفافیت و اعتبار فرآیند انتخابات انجام شده است.

داوطلبان می‌توانند از 17 تا 19 دی ماه شکایت خود را ثبت کنند

سید‌محمد‌تقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد که داوطلبانی که احراز صلاحیت نشده‌اند، می‌توانند از تاریخ 17 تا 19 دی ماه، به مدت سه روز از ساعت 8 صبح الی 18 با پیگیری مجدد در سامانه شورای نگهبان شکایت خود را ثبت کنند. این اعتراض‌ها توسط شورای نگهبان در یک دوره 30 روز بررسی و نتایج آن اعلام خواهد شد.

احاطه به تغییرات قانونی و امکانات شناسایی هویت

شاهچراغی با اشاره به تغییرات قانونی و امکان استفاده از 5 سند هویتی از جمله کارت ملی، کارت پایان خدمت سربازی، گذرنامه و شناسانه، به لزوم راه‌اندازی سامانه احراز هویت در تمام مراکز اخذ رای اشاره کرد. این اقدامها به منظور فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری انتخابات مطلوب انجام شده است.

بی‌طرفی و پرهیز از جانب‌داری؛ ضرورتی در تمامی مراحل انتخابات

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد که بی‌طرفی و پرهیز از جانب‌داری در تمامی مراحل اجرایی برگزاری انتخابات 11 اسفندماه، ضروری و قطعی است. این اصل از جانب مسئولان به منظور حفظ شفافیت و اعتبار در اجرای انتخابات تأکید شده است.

تلاش برای شرکت حداکثری اقشار مختلف جامعه در انتخابات

شاهچراغی اظهار داشت: “آمادگی حضور پرشور در تمام اقشار، اقوام و قومیت‌ها، احزاب، حلقه‌های میانی، پیشکسوتان، علما و… در خراسان شمالی وجود دارد و با حضور حداکثری در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و همچنین در راستای تشکیل مجلسی قوی تلاش کنیم.”

اهمیت رعایت بی‌طرفی و حل مسائل مردم در دوران جدید

با ادامه گفتگو، شاهچراغی به اهمیت رعایت بی‌طرفی و حل مسائل مردم پرداخته و افزود: “پیگیری و تلاش مسئولان برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم و انجام اقدامات موثر و پروژه‌های امیدآفرین موجب ایجاد حس رضایتمندی مردم خواهد شد.”

با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات، ستاد انتخابات کشور و دولت سیزدهم در تدابیر برگزاری انتخاباتی سالم، با دقت و نظارت به کار گرفته است. این نشست‌های تبیینی نیز به عنوان راهی برای آگاهی‌بخشی و تبیین جایگاه انتخابات و مشارکت همگانی در این فرآیند مهم تشویق شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *