ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)


یاسوج – معاون اجرایی رئیس جمهور در جدیدترین گزارش‌های خود اعلام کرد که هدف‌گذاری جدید کشور، تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است. این خبر در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین (ع)، از مراحل پیشرفت طرح توسعه این حرم ارائه شد.

نوسازی و توسعه شبستان‌های حرم امام حسین (ع)

به گزارش محمد جلال‌مآب، مدیرعامل سازمان آتش نشانی بم، فاز نخست طرح جامع توسعه حرم که به نام صحن و شبستان حضرت زینب (س) مزین است، بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در این طرح، ساخت چهار شبستان جدید به نام‌های حضرت علی اکبر (ع)، امام حسین (ع)، باب القبله و عقیله برنامه‌ریزی شده است.

مشخصات فنی شبستان‌های جدید

شبستان حضرت علی اکبر (ع) که در روبروی خیمه‌گاه حسینی قرار دارد، دارای مساحتی حدود ۲,۸۰۰ مترمربع است و در طبقه همکف ساخته می‌شود. سه شبستان دیگر نیز در تراز زیر سطحی احداث خواهند شد که شامل شبستان عقیله با ۲,۰۰۰ مترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) با ۴,۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام، و شبستان باب القبله با ۲,۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله حرم مطهر هستند.

جایگاه شبستان‌ها در توسعه حرم

این شبستان‌ها نقش مهمی در توسعه زیربنایی حرم امام حسین (ع) دارند و برای پذیرایی بهتر از زائران و گسترش فضای عبادی حرم طراحی شده‌اند. با تکمیل این پروژه‌ها، حرم مطهر قادر خواهد بود تعداد بیشتری از زائران را در مناسبت‌های مختلف به خصوص ایام محرم و صفر میزبانی کند.

دعوت به مشارکت در طرح‌های توسعه

مسئولان پروژه از علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح‌های مقدس دعوت به عمل آورده‌اند تا با کمک‌های مالی خود به ادامه ساخت و توسعه این شبستان‌ها کمک کنند. این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم السلام، توانسته است بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی و خدماتی را در مناطق مختلف به اتمام برساند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *