عرضه ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای و ۱۰ قوطی آزاد به ازای هر کودک


با توجه به مشکلات مرتبط با کمبود شیرخشک در کشور و زمینه‌های قاچاق، سازمان غذا و دارو تصمیم به اصلاحاتی در عرضه این محصول گرفته است. این تصمیمات به منظور مقابله با مشکلات تأمین شیرخشک و کاهش قاچاق معکوس به کشورهای همسایه اتخاذ شده است.

سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که برای خرید شیرخشک با قیمت یارانه‌ای، الزامی است که کدملی کودک به هنگام خرید ثبت شود. این اقدام به منظور اطمینان از ارائه شیرخشک یارانه‌ای به کودکان مستحق و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها صورت گرفته است.

میزان ارائه یارانه و غیریارانه

بر اساس اطلاعات سازمان غذا و دارو، از این پس برای هر کودک زیر 2 سال، ۱۰ قوطی شیرخشک به صورت یارانه‌ای و ۱۰ قوطی نیز به صورت غیریارانه‌ای در نظر گرفته می‌شود. این تدابیر به منظور تأمین نیازهای کودکان بهتر و کاهش بار مالی بر خانواده‌ها اعمال شده است.

چگونگی محاسبه یارانه و قیمت غیریارانه

با ثبت کدملی نوزاد توسط داروخانه، میزان یارانه شیرخشک از قیمت کل کم شده و فقط مبلغی از فرد دریافت می‌شود. اگر متقاضی در یک ماه بیشتر از ۱۰ قوطی شیرخشک خریداری کند، قیمت اضافی بعدی به صورت غیریارانه‌ای دریافت خواهد شد. هزینه شیرخشک غیریارانه‌ای نیز مشخص و تصویب شده توسط سازمان غذا و دارو خواهد بود.

این بسته اصلاحات ارائه شیرخشک با هدف بهینه‌سازی فرآیند تأمین، کاهش مشکلات و افزایش شفافیت در ارائه خدمات به اقشار نیازمند جامعه اجرا شده است.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *